roterende banner

zaterdag 17 maart 2018

Peter Nitschke 6 uit 6 | ENPS 6 wint

Intern, tiende ronde:
Games.html  
Ranking.html
XRef.html
CompetitionHistory.html
Progress.html
            Peter N wint van Mark en blijft voorlopig onaantastbaar. De strijd is nog niet gestreden maar het gat van de nr.1 met de rest van het veld is groot. Dé stijgers van ronde 10 zijn Bas en Jildo, ze wonnen van Johan en Jeannot.
Ik won van Boudewijn en kan het niet laten het onderhoudende korte partijtje te laten zien:
            


Het zesde won van MSK2 en staat bovenaan. Voor ons is er nog één wedstrijd te spelen, de concurrenten komen nog een paar keer meer in actie. De ontknoping in deze poule zal nog razend spannend worden, hoewel Amstel wel favoriet is natuurlijk.
We begonnen met een 2-0 voorsprong, de tegenstander kon de borden 1 en 2 niet gevuld krijgen. Dan denk je gelijk dat zaken makkelijk zullen worden, maar dat is het nooit. We moesten flink zweten en hard werken voor de matchwinst.
Hieronder de puntenmakers: Wijnand won en Dick gaf remise in een gewonnen stand. Maar dat gaf niks, want...
 ...ook Victor won en daarmee was de 4½ binnen.


Niek

2 opmerkingen:

  1. Leuke analyse! 16...g4? was i.d.d. slecht, ik had 17 Pe5 overzien. NB ik moest ook lachen toen jij me mat kon zetten, niet alleen toen ik jou destijds kon matzetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen