roterende banner

zaterdag 24 maart 2018

11e ronde intern, E2 wint, E7 verliest

Games.html  
Ranking.html


Peter Nitschke won, en staat nu met 7 uit 7 bovenaan.

Oud kampioenen Steve en Mark. Steve verloor heel snel,
na een uurtje ofzo. De foto is niet bewerkt, maar
heel vreemd, Mark lijkt wel 2x zo groot.

Michiel won van Arjen.
Ook niet aardig, Arjen was gisteren jarig.

ENPS2 won en voert ruim de ranglijst aan.
Hier topscorer Kees, hij heeft 5 uit 5 en won
gisteren van een speler met bijna 2000 Elo.

Jan en Bert, vorige keer nog ziek, gisteren weer gezond.

Ronald en Martin waren invallers gisteravond.
Ze waren samen goed voor 1½ punt

ENPS 7 speelde gisteren uit, en niet thuis zoals ik hieronder schreef, tegen Zukertort en verloor helaas daar in Amstelveen.

Niek

UPDATE KEES:

Het team won met 5-3 dat is natuurlijk het belangrijkste. Ik speelde een leuke partij tegen Stef Nagel. Het gaat heel gelijk op. Na het te optimistische 15. b4 is het evenwicht verbroken en kom ik in de plus en speelt het comfortabel zonder veel tegenkansen. Op zet 16 na 16. Lb2 is de vraag of zwart kan nemen op c3 (ZIE DIAGRAM), zal ik het doen of zal ik het niet doen? Ik deed het niet, wat zou jij gedaan hebben?

cheers Kees

13 opmerkingen:

  1. dank je wel johan! is idd iets misgegaan bij het invoeren van de laatste zet....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik kijk naar Steve en Mark dan zie je al snel dat Mark een psychologisch overwicht heeft voortkomend uit het optimaal gebruik maken van zijn fysiek. Dit kan niet goed gaan dat ziet iedereen. In feite moet Steve in onderhavige positie dan 2x winnen. Een schier onmogelijke opgave. Zo blijkt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Grasmatters ,doen het toch maar goed het eerste jaar bij ENPS ,vrijdag won Martin voor het 2 e en in het eerste gaat Francisco als een beest te keer ,niets of niemand kan hem stoppen maar wat te denken van Kees Bakker ? Wat die heeft weet niemand 5 uit 5 ! is ie nou helemaal gek geworden ! Zo wilt niemand meer naast Kees spelen want je staat gegarandeerd voor L.L ( Ik dus afgelopen vrijdag) Maar het gaat dus erg goed met ENPS ,alleen zou het ook leuk zijn als sommige Grasmatters hun gezicht ietsje meer op de interne vertonen ( Al was het alleen maar om de kantine omzet te vergroten )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie oproep voor iedereen lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammerjammer, ik was er eeer eens niet bij. Maar, wbt die pion op c3, die had ik gewoon genomen. Wit dreigt met penning op c1? Dan geeft zwart schaak met D, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zeker, het kan en het is meteen over en sluiten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat is toch nog niet alles. Want wat gebeurt er na
      1. ... bxc3 2. Lxc3 Dxc3 3.Tc1
      dan heb je nog best wel een c-lijnprobleem op te lossen, bijv.
      3.Lc5+ Kh1 4.Da5 d4 wint de loper terug toch?

      Verwijderen
    2. Wacht, ik zie het al!
      ipv 4. Da5 doet zwart natuurlijk 4.Lxd3 en blijft dan een loper en een pion voor.

      Verwijderen
  7. Is er eigenlijk schaken op de club vrijdag 30 maart a.s ( Goede Vrijdag ) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik dacht het wel, een echt goede vrijdag dus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natuurlijk we gaan gewoon door!

    BeantwoordenVerwijderen