roterende banner

zaterdag 27 januari 2018

Vierde ronde interne

Intern:       Partijen       |       Stand      |       Tabel

  • Steve verliest van Boudewijn;
  • Arjen is na fortuinlijke wist koploper;
  • Kees blijft de beste bakker;
  • en Roeland is van de laatste plaats af;
  • ouderwets gezellige avond.
Top!
Kees


PS Niek: ik heb de oude gameviewer maar weer van stal gehaald. Die van caissa.com die ook een paar keer heb geprobeerd deed het hélemaal niet goed. Sorry voor de leden die eerder klaagden over bovenstaande viewer. Ik wil er nog twee dingen over zeggen: a) als ik de viewer gebruik, op welke PC dan ook, doet hij het goed, en b) als iemand een alternatieve viewer weet die beter is; ik houd me van harte aanbevolen!!

2 opmerkingen:

  1. Tjonge jonge, en die staat online, ook dat nog :(

    Als een zet een dubbel vraagteken verdient dan is het 17.Dxd5?? (Db2 is beter, hoewel zwart steeds beter staat). Na 18...Pe4 sta ik verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is trouwens niets mis met 5.exd4. Deze stelling kan ook ontstaan in de ruilvariant van get frans.(Dixit mijn boek: a practical repertoire with 1.d4 and 2.c4 vol.1 van Kornev)

    In plaats van 8...c6 geeft hij 8...Lg4 als hoofdzet, waarna 9.h3 Lh5 10.g4 Lg6 11.Pe5 volgen. Dit is eigenlijk het plan van wit: ervoor zorgen dat de witte loper van zwart geen goed veld krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen