roterende banner

zaterdag 12 oktober 2013

Nummer 1000

En we hebben alweer iets te vieren: dit is blogbericht nummer 1000! Het eerste ENPS-blogbericht zag het licht in januari 2006. Ook toen al, de smartphones waren nog niet uitgevonden in deze prehistorie, met foto's. Onderstaande foto kwam van de mobiel van Sander en geeft een mooi inkijkje in het verleden, met gepaste schimmigheid. Zoekplaatje: wie herkent wie? Veel veranderd is er niet, als ik het zo inschat.
Drie jaar en elf maanden later werd het 500ste bericht gepubliceerd. Ik schreef er dit berichtje over, waarin ik berekende dat er gemiddeld meer dan twee berichtjes per week worden geschreven*. Dat gemiddelde is zéér stabiel, want precies weer 3 jaar en 11 maanden daarna is nu dit 1000ste bericht geplaatst.

Over het bezoek ben ik altijd heel tevreden. Elke dag zijn er tientallen unieke bezoekers, en na een bijzondere gebeurtenis is er een piek. Leuk om terug te kijken en te bedenken wat de pieken heeft veroorzaakt. Hoogtepunt van 2013 was donderdag 23 mei, die zullen we waarschijnlijk niet meer overtreffen dit jaar. Die hele meimaand was trouwens een van leukste uit de ENPS geschiedenis, voor wie er tijd voor heeft is het een genot om allemaal nog eens na te lezen.
Niek

*) om precies te zijn: 2,46 berichten per week. Je moet gemiddeld 2,84 dagen wachten op een nieuw item.

8 opmerkingen:

  1. Ik zie Raf, Theo B., Tony, Martin, Bert, Albert en volgens mij de kenmerkende schaakhouding van Dick. Twijfel of Bas daar achterin zit... Maar door wie wordt Martin geflankeerd? En wie is dat grijze koppie helemaal achterin?

    Gefeliciteerd met het 1000e bericht, Niek! Topblog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelfeliciteerd Niek, uniek jubileum! nog best lastig om te zien, maar ik was erbij! en verder zie ik Rahmat, Dick (geen twijfel!), Michael Jay? en aan andere zijde van Bert gok ik op Ronald!
      @ Chiel: ik denk ook Bas, maar de haarlijn doet mij ook beetje denken aan Andre?

      Verwijderen
    2. Zeker Rimme! Ik herinner mij nog goed dat Albert naast mij won met een briljant trucje. Het vraagteken achter Michael mag ook weg.
      Tegenover ons zaten onze kanjers strategisch naast elkaar opgesteld, met name Kees en Steve. Johan hoorde daar die avond beslist niet bij, hoewel hij dan weer wel zichtbaar is op deze foto, aan het bord naast Tony.

      Verwijderen
  2. Ik zie ook Niek Narings,een heleboel flesjes in de buurt van Bert zijn bord en een Franse partij op Raf zijn bord

    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die flesjes zijn van Toni,ik zat zelf aan de karnemelk,kijk dat doet die surinamer nou altijd om mij in een slecht daglicht te stellen en het erge is dat het hem nog lukt ook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Niek, gefeliciteerd, enps is de eerste site die ik elke dag bekijk en ga meestal voor het slapen nog even kijken voor nieuwe berichten. Wat zou ik zonder moeten? Keep up the goed work!
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niek, het nagenieten van een schaaksucces gaat uitstekend via de blog en is echt een toegevoegde waarde voor me. De blog straalt ook levendigheid uit, je besteedt er veel aandacht aan en houdt hem modern. Het geeft de club zeker iets extra's. Dat nog vele mooie stukjes mogen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I was there too! :-) the simul was played on the 6th January 2006
    I found the game score even:
    Narings,Niek (2280) - Huc,Regis (1857), Simul ENPS, 06.01.2006
    1.c4 Nf6 2.Nc3 e5 3.g3 Nc6 4.Bg2 Bc5 5.e3 a5 6.Nge2 0–0 7.0–0 d6 8.d4 Bb6 9.d5 Ne7 10.Na4 Ba7 11.Bd2 Bg4 12.h3 Bxe2 13.Qxe2 c6 14.e4 Nd7 15.Rac1 f5 16.Nc3 Nc5 17.exf5 Nxf5 18.Kh2 Nd4 19.Qh5 g6 20.Qg4 Nd3 21.Be4 Nxf2 22.Qg5 Nxe4 23.Nxe4 Nf3+ 24.Rxf3 Rxf3 25.Qg4 Qf8 26.h4 Qf5 0–1

    Greetings to everyone
    Regis

    BeantwoordenVerwijderen