roterende banner

dinsdag 1 oktober 2013

ENPS 3 en hun captain in topvorm

ENPS 3 was in topvorm gisteravond. Toen ik wegging (had ik nooit moeten doen) stond het 5-0 met kansen (kansjes) op 8-0. het werd 5½-2½. Captain Kees was zomogelijk in nog grotere topvorm. Hij schreef geschiedenis door de eerste ENPS-wedstrijd ooit integraal via twitter te verslaan. De derde partij die superlatieven verdient is de speellocatie. Man, man, man, wat is het mooi daar bij Café Batavia. Ik heb een serie mooie foto's gemaakt, ik zet ze vanavond online maar nu alvast deze:
Kees twittert de klinkers uit de straat vanaf zijn iPad
Update di-avond:


De foto met de stelling van boven is uit de partij van Arjan. Hij had al prachtig gespeeld maar hier had hij echt direct kunnen winnen. Wie ziet 'm? Arjan speelde wat anders (g3 geloof ik)

Niek

13 opmerkingen:

  1. Mooie start van het seizoen! Kon er helaas niet bij zijn, maar gelukkig waren er een hoop supporters op afgekomen. En wat een geweldig verslag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij was het de eerste keer dat ik meedeed aan een wedstrijd die live via twitter te volgen was.
    Kees, bedankt!

    Raf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een leuk wetenswaardigheidje: vorig jaar was Fischer Z 3 - ENPS 2 de eerste wedstrijd van ENPS van het seizoen. De kanonnen van ENPS 2 scoorden maar een half bordpuntje meer tegen dit team dan het derde gisteren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie daar een aanwijzing dat wij sterker worden in de breedte! Zomaar, zonder ambitieuze doelstellingen, of duurbetaalde transfers.

      Verwijderen
    2. Chiel, zelden heb je je zo vergist!! De ENPS-doelstellingen zijn natuurlijk bijzonder ambitieus!

      Verwijderen
    3. Vorig jaar was dit team van Fischer Z een stuk sterker met een aantal 1800 spelers als ik het me goed herinner, dus de vergelijking gaat een beetje mank.

      Sanne

      Verwijderen
    4. Ik heb het nog even nagekeken maar er was toen één 1800+ speler, op het eerste bord, en dat was nu ook zo. Het team was toen zo'n beetje gelijk aan dat van nu.

      En ai, hu weet ik het weer, dat was die keer dat ik moest missen omdat ik in mijn duim had gezaagd. Pijnlijke herinnering.

      Verwijderen
  4. Twee keer slaan op d5 en dan met je koningin naar f5, schaak en opruimen wat nog op d5 is blijven staan, waarschijnlijk met schaak omdat de koning op g8 staat en dan pik je die loper op d4 ook nog even mee. Denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoewel de dame naar f6 kan om het schaak op te heffen en dan staat Ld4 ook meteen gedekt. maar als je dan schaak geeft op d5 met de dame, kan de koning niet veilig achter zn pionnen komen, dus dan heb je zo'n enorme aanval dat ik hier echt niet meer verder hoef te rekenen: ik zeg Lxd5!

      Verwijderen
    2. Ja dat is het beste denk ik maar ook TxLe6 is mogelijk.

      Verwijderen
    3. Blijkbaar was niet heel ENPS3 in topvorm! Ik was hier een beetje in paniek geraakt, ik dacht dat de partij gekanteld was en dat ik slechter stond. Ik had zelf gekeken naar Pe4. Daarna meende ik een versterking te hebben gevonden: eers g3, dan Pe4. Dan dreigen er allerlei vervelende vorkjes. Maar na g3 speelde zwart Dh4 en dreigde hij mat in een. Toen stond ik denk ik niet meer beter...
      Jammer, hoor. Ik had in één partij mijn invallersscore van vorig jaar kunnen verdubbelen.

      Arjan

      Verwijderen
    4. Dit was trouwens de partij.
      1. e4 e5
      2. Nf3 Nc6
      3. Bc4 Nf6
      4. Ng5 d5
      5. exd5 Nxd5
      6. d4 Be7
      7. Nxf7 Kxf7
      8. Qf3+ Ke6
      9. Nc3 Ncb4
      10. Qe4 Bf6
      11. a3 Nxc2+
      12. Qxc2 c6
      13. O-O Kf7
      14. dxe5 Bxe5
      15. Re1 Re8
      16. Bd2 Qh4
      17. f4 Bd4+
      18. Kh1 Be6
      19. g3 Qh5
      20. Be2 Bg4
      21. Bxg4 Qxg4
      22. Kg2 Qd7
      23. Ne4 Nf6
      24. Ng5+ Kg8
      25. Rxe8+ Rxe8
      26. Qc4+ Qd5+
      27. Qxd5+ Nxd5
      28. Bb4 Re2+
      29. Kh3 Nxb4
      30. axb4 Re3
      31. Rd1 Bf6
      32. Rd7 Bxg5
      33. fxg5 Rb3
      34. Rxb7 Rxb2
      35. Rxa7 Rxb4
      36. Rc7 Rc4
      37. g4 c5
      38. Kg3 Rc2
      39. Kf3 c4
      40. Ke3 Rxh2
      41. Rxc4 Kf7

      Arjan

      Verwijderen
    5. mooi! als je de zetten hierin
      http://nl.chesstempo.com/pgn-viewer.html
      copy/paste
      dan kan je het spektakel naspelen!

      Verwijderen