roterende banner
zondag 14 november 2010
Partij Pieter Oldenhove - Kees Bakker
De partij gaat volgens de computer gelijk op, pas op zet 31 gaat het mis. Met de niet heel voor de hand liggende zet 31 Le1 blijft het evenwicht bestaan doordat het veld a5 voor de zwarte dame niet beschikbaar is.
Groet, Kees
zaterdag 13 november 2010
Interne competitie ronde 11
Mark Hecker - Theo Bakker 1-0Stand
Pieter Oldenhove - Kees Bakker 0-1
Sanne Visser - Amédée Souquet 1-0
Johan v. d. Maas - Bas Jonkers 1-0
Tony Slengard - Martin Rekelhof ½-½
Dick de Graaff - Eric van Rijkom 0-1
Arjen van Tuijl - Albert de Roo ½-½
Niek Verweij - Rahmat Rahmati 1-0
Roeland Kief - Har Lesmeister 0-1
Rimme Rypkema - Duck Wals 0-1
Leo van Benten - Huub Vriens 0-1
Theo Hendriks - Mirele Bernstein 1-0
Kruistabel
Detailscores per speler
Statistieken
1. e4 c5 2. Nf3 Nc6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 g6 5. Bc4 Bg7 6. Nxc6 bxc6 7. Nc3 e6 8. h4 h5 9. Bg5 Qa5 Niet gezien. Wit gaat de pion op e4 verliezen maar krijgt compensatie. 10. Qd2 Qb4 11. Bb3 Bxc3 12. Qxc3 Qxe4+ 13. Be3 f6 Slaan op g2 is te riskant. 14. O-O-O Kf7 15. f3 Qf5 16. Bg5 Kg7 17. g4 Qb5 18. Be3 d5 19. g5 Bd7 20. Bd4 Rf8 21. Rhg1 a5 22. a4 Qb4 23. Qe3 Dreigt Lc5 23... Qb8 24. Rg2 Kh7 25. gxf6 Qe8 26. Qg5 Qf7 27. Rdg1 Be8 28. c4 Hier is Dh5x+ ! al uit. 28... Nxf6 29. Bc2 Rhg8 30. Bxf6 Qxf6 31. Qxh5+ Kg7 32. Bxg6 Qf4+ 33. Kb1 Kf6 34. Bxe8 Rxg2 35. Rxg2 Qxc4 36. Qg5 mat 1-0 (commentaar van Johan)
Tony biedt remise aan
Morgen krijg ik al de uitslagen en standen van Bas, maar nu alvast een korte update van een boeiende avond. De uitslagen van de topborden: Mark won van Theo Bakker, Kees won van Pieter, Johan won van Bas en Sanne won van Amédée. Maar de partij van de avond was weer die van Tony. Hij mocht met wit tegen Martin, die zich had voorbereid op het 'alle-pionnen-op-de-derde-rij-systeem' van Tony. Hij speelde zelf namelijk ook het systeem! Zie de foto:
Toch kreeg Tony het weer voor elkaar om het betere spel te krijgen. Na een boel verwikkelingen vroeg Tony op een gegeven moment na een zet van Martin: “wat heb je gezet?”. Kees zat ernaast en greep kordaat in. Hij zei geagiteerd: “Dat kan je niet vragen Tony!”. Daar bleef het bij voor wat betreft Tony. Maar Martin, altijd in voor een grap, pakte Tony terug. Tony stond beter en had aanval maar veel minder tijd. Ik geloof dat Martin nog 10 minuten had en Tony slechts twee, toen Martin in Tony’s denktijd vroeg “Zeg, Tony, wat heb je gezet?” en hard ging lachen... een paar zetten later stond Tony desondanks geweldig, maar had nog weer minder tijd, nog 23 seconden, en Marin 7 minuten. Tony bood remise aan en deed een zet, Tg6-f6 schaak. Ik voelde dat er wat in de lucht hing en ik begon te filmen. Martin had niet in de gaten dat hij schaak stond, deed een illegale zet en iedereen ging zich er mee bemoeien:
Gerie, kan jij uitleggen wat er hier goed en wat en wat er niet goed ging? In ieder geval had iedereen (vooral ook ikzelf) beter zijn mond kunnen houden..
... later meer ...
Niek
PS aan iedereen: pgn van leuke partijen graag opsturen!
Gerie, kan jij uitleggen wat er hier goed en wat en wat er niet goed ging? In ieder geval had iedereen (vooral ook ikzelf) beter zijn mond kunnen houden..
... later meer ...
Niek
PS aan iedereen: pgn van leuke partijen graag opsturen!
dinsdag 9 november 2010
Penningmeester wordt je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen!
Het is maandagavond 7 uur 's avonds en ik rijd de parkeergarage van gebouw Acanthus gebouw A binnen. Ik meld mij aan de balie, krijg een badge van een hostess in stewardess outfit en wordt samen met een andere ontevreden klant die gelijk met mij binnengekomen is naar de lift begeleidt. Boven aangekomen is er soep, broodjes, vruchtensalade en vooral geen tijd, want we zijn iets te laat. Met onze armen vol met etenswaren en onze papieren worden we naar een vergaderkamer gebracht. In het midden staat een enorme ovalen tafel, eromheen zitten een 15-tal mannen en 2 vrouwen.
De locatie is gebouw Acanthus, het hoofdkantoor van de ING en ik ben samen met een aantal andere ontevreden klanten uitgenodigd om onze klachten te ventileren tegenover een lid van de directie van de ING. Het lid van de directie heet Hans Hagenaars. Ik vind het direct geweldig dat een directielid de confrontatie op deze wijze aangaat, maar neem mezelf voor hem vooral niet te sparen, daar heb ik teveel ellende voor meegemaakt.
wat was er ook alweer gebeurd? In vogelvlucht:
Zomer 2009 neem ik de penningmeester rol van Johan over. Dit betekent een machtigingswijziging en dat gaat gepaard met het invullen van een formulier en het verzamelen van een aantal handtekeningen. Twee weken later gaat het formulier op de post. Na twee weken bel ik de ING om te vernemen dat de wijziging afgewezen is en dat het formulier teruggestuurd is. Teruggestuurd? Jazeker, naar het bij ons bekende adres. Dit is het adres van Johan die het nooit ontvangen heeft. Daarna val ik in de ene verbazing na de andere. Ik dien een klacht in, die niet terug te vinden is. Maar ik heb toch een zogenaamd tracking nummer? kan wel, staat niet in ons systeem. Na een aantal pogingen om een klacht geregistreerd te krijgen, suggereert de servicedesk dat mijn e-mail niet goed werkt omdat er sprake van twee e-mail adressen is die ik zou gebruiken. Met andere woorden, ik ontvang de e-mail niet die zij mij sturen. Mijn verzoek om de bewuste e-mail nogmaals te sturen nu naar het volgens de ING bekende e-mail adres levert niets op, het bericht bestaat uiteraard niet. Etc.etc. etc.
Nadat ik met veel moeite een nieuw formulier van de juiste handtekeningen heb voorzien en opgestuurd (nu met de benodigde notulen), vraag ik om de verzekering dat in het geval van een afwijzing het teruggestuurd kan worden naar mijn adres. Deze verzekering kunnen ze niet geven! Gelukkig wordt de aanvraag nu wel goedgekeurd en loopt na bijna 2 maanden het financiële proces van de club weer.
Vol gif begin ik zodra het onderwerp Klantgerichtheid (op mijn verzoek veranderd, was eerst Klantvriendelijkheid) aan de beurt is, mijn verhaal aan Hans Hagenaars te vertellen. Het eerste wat hij vraagt is of het probleem inmiddels is opgelost. Ja, dat is het nu natuurlijk, daarvoor zit ik niet hier. Ik zit hier om de ellende met de servicedesk en de klachtenafhandeling te bespreken. Na een aantal malen aandringen, 'ik krijg nog steeds geen antwoord op mijn vraag', gaat het antwoord eindelijk over deze processen. Hans meldt dat de Klachtenafhandeling, daar zit volgens hem het grootste probleem, en ik denk dat ook, een afdeling is die moeilijk op alle benodigde kennis te houden is. Maar er wordt aan gewerkt. Bovendien wordt er aan wijzigingsprocessen gewerkt zodat die beter gedocumenteerd zullen zijn. Aanvragers weten dan eerder en liefst van te voren wat er nodig is, hoe lang proces stapen duren en wat de status van de aanvraag is.
De sfeer is verder open en soms gaat het er stevig aan toe, maar Hans verdedigt zijn bedrijf met verve en dat dwingt respect af. Wel is duidelijk dat er een flinke ruimte kan zitten tussen proces en klantervaring.
Na twee uur rijdt ik de garage uit op weg naar huis. Over een jaar zijn we weer uitgenodigd om de voortgang van de verbeteringen (veel problemen hebben ook met de fusie ING - Postbank te maken) te bespreken.
Hulde aan de ING die op deze wijze in gesprek gaat met ontevreden klanten!
Roel Dormits
Penningmeester ENPS
P.S. Denken we nog even aan de contributie? Voor 31 december moet die overgemaakt zijn en er staat nog veel open!
De locatie is gebouw Acanthus, het hoofdkantoor van de ING en ik ben samen met een aantal andere ontevreden klanten uitgenodigd om onze klachten te ventileren tegenover een lid van de directie van de ING. Het lid van de directie heet Hans Hagenaars. Ik vind het direct geweldig dat een directielid de confrontatie op deze wijze aangaat, maar neem mezelf voor hem vooral niet te sparen, daar heb ik teveel ellende voor meegemaakt.
wat was er ook alweer gebeurd? In vogelvlucht:
Zomer 2009 neem ik de penningmeester rol van Johan over. Dit betekent een machtigingswijziging en dat gaat gepaard met het invullen van een formulier en het verzamelen van een aantal handtekeningen. Twee weken later gaat het formulier op de post. Na twee weken bel ik de ING om te vernemen dat de wijziging afgewezen is en dat het formulier teruggestuurd is. Teruggestuurd? Jazeker, naar het bij ons bekende adres. Dit is het adres van Johan die het nooit ontvangen heeft. Daarna val ik in de ene verbazing na de andere. Ik dien een klacht in, die niet terug te vinden is. Maar ik heb toch een zogenaamd tracking nummer? kan wel, staat niet in ons systeem. Na een aantal pogingen om een klacht geregistreerd te krijgen, suggereert de servicedesk dat mijn e-mail niet goed werkt omdat er sprake van twee e-mail adressen is die ik zou gebruiken. Met andere woorden, ik ontvang de e-mail niet die zij mij sturen. Mijn verzoek om de bewuste e-mail nogmaals te sturen nu naar het volgens de ING bekende e-mail adres levert niets op, het bericht bestaat uiteraard niet. Etc.etc. etc.
Nadat ik met veel moeite een nieuw formulier van de juiste handtekeningen heb voorzien en opgestuurd (nu met de benodigde notulen), vraag ik om de verzekering dat in het geval van een afwijzing het teruggestuurd kan worden naar mijn adres. Deze verzekering kunnen ze niet geven! Gelukkig wordt de aanvraag nu wel goedgekeurd en loopt na bijna 2 maanden het financiële proces van de club weer.
Vol gif begin ik zodra het onderwerp Klantgerichtheid (op mijn verzoek veranderd, was eerst Klantvriendelijkheid) aan de beurt is, mijn verhaal aan Hans Hagenaars te vertellen. Het eerste wat hij vraagt is of het probleem inmiddels is opgelost. Ja, dat is het nu natuurlijk, daarvoor zit ik niet hier. Ik zit hier om de ellende met de servicedesk en de klachtenafhandeling te bespreken. Na een aantal malen aandringen, 'ik krijg nog steeds geen antwoord op mijn vraag', gaat het antwoord eindelijk over deze processen. Hans meldt dat de Klachtenafhandeling, daar zit volgens hem het grootste probleem, en ik denk dat ook, een afdeling is die moeilijk op alle benodigde kennis te houden is. Maar er wordt aan gewerkt. Bovendien wordt er aan wijzigingsprocessen gewerkt zodat die beter gedocumenteerd zullen zijn. Aanvragers weten dan eerder en liefst van te voren wat er nodig is, hoe lang proces stapen duren en wat de status van de aanvraag is.
De sfeer is verder open en soms gaat het er stevig aan toe, maar Hans verdedigt zijn bedrijf met verve en dat dwingt respect af. Wel is duidelijk dat er een flinke ruimte kan zitten tussen proces en klantervaring.
Na twee uur rijdt ik de garage uit op weg naar huis. Over een jaar zijn we weer uitgenodigd om de voortgang van de verbeteringen (veel problemen hebben ook met de fusie ING - Postbank te maken) te bespreken.
Hulde aan de ING die op deze wijze in gesprek gaat met ontevreden klanten!
Roel Dormits
Penningmeester ENPS
P.S. Denken we nog even aan de contributie? Voor 31 december moet die overgemaakt zijn en er staat nog veel open!
zaterdag 6 november 2010
De Knock Out van Tony
Bas speelde gisteren met wit tegen Tony. Hij verloor en was na afloop niet te genieten. Hij mopperde hardop, zo had ik Bas nog nooit gezien. Hij zei dat zoiets extern nooit zou gebeuren, geen wedstrijdleider zou zoiets toestaan, etc. etc. Inderdaad een hard gelag voor Bas, maar ooit zal hij er om kunnen lachen. Denk en hoop ik. Het volgende was aan de hand: Tony was in topvorm. Niet qua schaak, maar qua zichzelf. Als altijd was ie te laat, speelde 1.f6, derde-rij-systeem, stond niet geweldig, en ging met een pion minder het eindspel in. En hij was dronken. Heel dronken.. leek het. Tony is ook een getalenteerd toneelspeler, want volgens mij was het allemaal maar half echt. Soms zat hij te slapen achter het bord, als Bas zette schrok ie wakker en zei hij: “Hee euhh... wwat euhh ... isszer gzet ... ?” Hij leek volledig van de wereld, had natuurlijk ook echt vijf halve liters achter het bord naar binnen gewerkt en daarvoor een onbekend aantal thuis gehad, maar zo dronken als hij zich voordeed was ie niet. Hij bleef steeds maar scherpe zetten doen. Ik zag Bas zijn extra pion verliezen, en hoorde hem later dus luid mopperend het bord verlaten. Hij was door de vlag gegaan... Tony is inmiddels naar de vierde plaats opgeklommen.
Verder was het een rustige avond, met weer een hoge opkomst. Mark won van Sanne en vergrootte zijn totaal (int en ext) naar 9½ uit 10. Een score die wel bij een champ past.
Uitslagen
Stand
Kruistabel
Detailscores per speler
Niek
vrijdag 5 november 2010
ENPS 2 hangt op half zeven
3 1/2 punten. Meer lijkt er voor ENPS 2 niet in te zitten in de eerste klasse.
Twee jaar geleden verloren we al drie keer met deze cijfers, en nu vervolgen we deze treurige reeks.
Tegenover drie keer zomaar een stuk weggeven (Marco (bezweken onder aanhoudende druk?), Peter (die eerst al een winstkans miste door al te voorzichtig spel) en Sanne (was juist wat te optimistisch met een stukoffer dat dus geen promotie opleverde)) stonden, met drie remises (Johan wist in een paardeindspel waarin hijzelf geen paard had zijn tegenstander de doortocht te beletten, Theo had in iets betere stelling geen tijd genoeg om een winstvoering te vinden en Ronald kwam er in een gelijke-lopereindspel niet meer door, nog wel twee fraaie matjes: Ron kwam in een partij waarin hij al snel gewonnen stond maar de definitieve beslissing lang op zich liet wachten, uiteindelijk met een fraai verticaal mat op de proppen waarbij de rechter lijn werd bestreken door een dubbelpion en een loper, en Eric profiteerde in de mooiste partij van de avond, waarin hij met een kwaliteit meer en een lege damevleugel op een fel verdedigde veste stuitte, meteen toen er mat in 2 op het bord kwam, een combinatie die uit de tenen moest komen want de tijd begon behoorlijk te dringen.
Al met al had het een stuk beter kunnen aflopen gisteravond. Nu ziet het er somber uit voor ENPS 2: 0 punten en op het programma eerst wedstrijden tegen de twee sterkste ploegen uit de groep. Ach, dat is maar "op papier".
Laten we er maar het beste van hopen!
Bas
Twee jaar geleden verloren we al drie keer met deze cijfers, en nu vervolgen we deze treurige reeks.
Tegenover drie keer zomaar een stuk weggeven (Marco (bezweken onder aanhoudende druk?), Peter (die eerst al een winstkans miste door al te voorzichtig spel) en Sanne (was juist wat te optimistisch met een stukoffer dat dus geen promotie opleverde)) stonden, met drie remises (Johan wist in een paardeindspel waarin hijzelf geen paard had zijn tegenstander de doortocht te beletten, Theo had in iets betere stelling geen tijd genoeg om een winstvoering te vinden en Ronald kwam er in een gelijke-lopereindspel niet meer door, nog wel twee fraaie matjes: Ron kwam in een partij waarin hij al snel gewonnen stond maar de definitieve beslissing lang op zich liet wachten, uiteindelijk met een fraai verticaal mat op de proppen waarbij de rechter lijn werd bestreken door een dubbelpion en een loper, en Eric profiteerde in de mooiste partij van de avond, waarin hij met een kwaliteit meer en een lege damevleugel op een fel verdedigde veste stuitte, meteen toen er mat in 2 op het bord kwam, een combinatie die uit de tenen moest komen want de tijd begon behoorlijk te dringen.
Al met al had het een stuk beter kunnen aflopen gisteravond. Nu ziet het er somber uit voor ENPS 2: 0 punten en op het programma eerst wedstrijden tegen de twee sterkste ploegen uit de groep. Ach, dat is maar "op papier".
Laten we er maar het beste van hopen!
Bas
maandag 1 november 2010
Inschrijving Wijk aan Zee van start
Zie het formulier op www.tatasteelchess.com
Nadat ik het inschrijfformulier had ingevuld kreeg ik de volgende boodschap:
Niek
Nadat ik het inschrijfformulier had ingevuld kreeg ik de volgende boodschap:
Uw inschrijving is ontvangen, i.v.m. beschikbare zaalruimte kunnen we op dit moment niet garanderen dat u geplaatst wordt. Wordt uw inschrijving geaccepteerd, dan vindt u uw naam binnen 7 dagen op de deelnemerslijst, maar niet voor 17-11-2010.Voor wie mee gaan doen: vul snel in, liefst vandaag nog, dan weten we 17 nov wie er bij is en kan Chiel de accomodatie regelen.
Niek
Abonneren op:
Posts (Atom)