roterende banner

woensdag 23 november 2022

De Amstel 1 - ENPS 1

Vanavond speelt het eerste tegen De Amstel. Ik was wezen chaufferen en zit nu met mijn laptopje in Uithoorn, terwijl het team speelt. Ik zal op het blog live uitslagen en als ze er zijn wetenswaardigheden posten.

Niek

20:30 uur De kans dat we winnen is op voorhand redelijk groot, want vorige week speelden de eerste drie borden vooruit en scoorden 2½ uit 3. 

Vorige week:
1 Ardin Bosboom (wit tegen Theo Hendriks) 1
2 Kees Bakker (zwart tegen Koen Beentjes) ½
3 Wim Luberti (wit tegen Piet Geertsema) 1

En vadaag:
4 Tom (tegen Joran Donkers)
5 Daan (Rik Konst)
6 Aran (Jan Havenaar)
7 Peter N (Patrick van Lommel)
8 Michiel (Willem Hensbergen)

21:00 uur 21:30 uur 21:50 uur Michiel heeft een paar mooie stukken in de aanval :) 21:52 uur.. tegenstander Hensbergen denkt lang en diep na. Een goed teken lijkt me. Michiel loopt onderwijl rond en vraagt me of ik wil vertellen dat aankomende vrijdag Fischer random wordt gespeeld!! Dus na het voetbal (Nederland - Ecuador, 1700-1900 uur) allemaal rap naar de club!!

22:07 uur Bij Michiel is 21. ... Te6 22.Lf5 Th6 gespeeld ...
22:15 uur ... en 23.Lxc8 Txc8. En Aran staat 3 pionnen voor in een eindspel.
22:18 uur ... en 24.Tb3 Te8
22:25 uur ... 25. De2?? En Aran heeft ook gewonnen!
22:28 uur 25. ... Dh2+ 26. Kf1 Dh1+ 27. Pxh1 Txh1# Michiel zet Hensbergen (1981) mat! De matchpunten zijn binnen.

22:43 uur Peter Nitschke speelt remise. Alleen onze twee hoogste ratinghouders zijn nog bezig: 23:07 uur Bij Daan werd 23. e3 Dg5 24. Pxe6 De7 25. Pxc5 gespeeld. Daarna werden de dames geruild, en Daan staat pion voor nu
23:28 uur De tegenstander van Daan geeft op. Tom heeft minder dan 5 minuten, noteert niet meer en staat in de vluggermodus.
23:35 uur Tom geeft een pion weg, ai ai als dat maar goed gaat
23:43 uur Tom verliest, helaas. Joran zegt direct: wat heb ik slecht gestaan zeg!
23:45 uur Eindstand 6-2, en we gaan snel naar huis

15 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Zeker en vast. De Belgen hebben gewonnen, nu wij nog!

      Verwijderen
    2. Ik denk dat Anoniem een wedstrijd gemist heeft.

      Verwijderen
    3. Maar eerst aandacht voor de partij van Michiel.

      Verwijderen
    4. Michiel wint van Hensbergen ?? Dat is een beetje in de orde van Saudi-Arabie wint van Argentinie ! Die Hensbergen is een hele sterke vaste speler ,speelde in de 1e ronde gelijk tegen Pham Koi 2335 elo .Goed gedaan Michiel !

      Verwijderen
  2. Fijn dat Aran weer eens wint.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor Michiel!
    We kunnen met een gerust hart gaan slapen. Nog redelijk op tijd naar bed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Bas, niks daarvan! ik zit niet voor niks te bloggen

      Verwijderen
    2. Ik geniet van elke update ( Kees)

      Verwijderen
    3. Wat een leuke mat met dame offer! Wauw

      Verwijderen
  4. Tom is ondertussen in al die tijd niet veel opgeschoten. Pa6 La3 had ik al voorzien. Voor de rest is tita tovenaar blijkbaar lansgsgeweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pa6 La3 en daarna Td8. Bizar, ik zag dat in een seconde, Tom deed er wel 40 minuten (ofzo) over

      Verwijderen
    2. Beetje meer respect Bas! Deze mensen denken echt na over hun zetten.

      Verwijderen
    3. Ik ga straks vragen welke finesses wij allemaal gemist hebben Bas

      Verwijderen
  5. Vrijdag 2 december : Gouden Beker (Enps v Caissa) 😜
    Bronzen Beker (Enps v De raadsheer) 😜

    BeantwoordenVerwijderen