roterende banner

zaterdag 16 maart 2013

Rapid

Kees was duidelijk in zijn element
Er waren 27 spelers komen opdagen. Ik ga niet in ieder artikel over een record beginnen maar volgens mij waren het er op een avond zonder extrene niet eerder zoveel. Kees Bakker heeft net zo ongenadig huisgehouden als bij de eerste rapidavond en voegde weer 4 hele punten toe aan zijn totaal. Met 8 uit 8 is hij op grote afstand tot de nr 2 eerste. Er komt nog een derde rapidavond dit seizoen. Zelfs als Kees de volgende keer verstek laat gaan is hij waarschijnlijk al rapidkampioen. Hieronder de top 10 en alle andere standen en statistieken.
Statistiek / Stand / Kruistabel / Overzicht alle rondes / Spelersgeschiedenis

Ik was voor aanvang nog even bij de bridgeafdeling van onze club en Ronald Post liet me trots het volgende artikel zien dat vandaag (zaterdag 16 maart) op de denksportpagina van de altijd wakkere Telegraaf staat:
Klik er op om het artikel te lezen
Max Rebattu jr, al 100 jaar de schrijver van die brigderubriek, is vol lof over onze bridgers en hun niveau. Onze schaakclub wordt ook nog genoemd. Als iemand een online link naar het artikel op telegraaf.nl heeft dan houd ik mij aanbevolen.

Niek

14 opmerkingen:

  1. Nu we in landelijke ochtendbladen verschijnen, zullen we moeten waken over onze authenticiteit. De hordes van Wakker Nederland zullen de poorten van onze club testen. Beman de muren! Smelt de kazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk nog de bewonderende complimenten voor Kees. Acht rapidpartijen achtereen winnen is echt erg goed.

    De eerste prijs van dit seizoen is in grootse stijl opgeëist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik me niet vergis heeft Cees de prijs nog niet te pakken, maar uiteraard chapeau voor de 8 uit 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zal denk ik ook de eerste keer in de schaakhistorie zijn dat er een schaaktoernooi is met mensen die 5.3 of 4.3 punten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan de laatste vier ronden verliezen en dan kunnen er dus nog velen voorbij. Zelf zou ik graag in de laatste ronden de zege reeks nog even voortzetten, voor je weet wordt je rapid kampioen met 9.3 uit 12, en dat lijkt me geen mooie uitslag voor een kampioen....dus de derde ronde zal ik er bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als Kees niet komt en Bert alle vier de volgende rondes wint komen ze beiden op 9,3 punten. Nu is Bert natuurlijk een beresterke speler, maar als hij bijvorbeeld achtereenvolgens tegen Mark Hecker, Peter Hoekstra, Steve Michel en Stefan Lehman wordt ingedeeld dan lijkt me de kans op een 100% score klein en dus Kees als rapidchamp groot.. Maar Peter heeft gelijk, in theorie is t nog mogelijk. In de praktijk gaat Kees naturlijk gewoon komen en op eigen kracht minstens 1½ uit 4 scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op de site van ENPS-bridge staat het artikel van Max Rebattu in de Telegraaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mits Kees zijn muts binnen op mag blijven houden zal hij geen moment in gevaar komen, mark

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Was vandaag ff in Acqooi gaan kijken ook daar speelde ENPS goed. Jan en Bas stonden eerste in hun poule

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helaas kreeg ik toen nog twee tegenstanders met elo 2174 en 2106, dat bleek iets teveel voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het 'Scheve Toren Toernooi' is een jaarlijks schaakevenmentje in Acquoy, een klein Betuws dorp aan de Linge. Steevast doet er een aantal ENPS'ers mee, zo ook dit jaar. Hoewel het Scheve Toren Toernooi normaal omlijst wordt door dartel lenteweer, was dat dit jaar een beetje anders. Desondanks was de pret als altijd: op prima locatie, in gastvrije sfeer speelden we onze rapids. De dag wordt traditiegetrouw afgesloten met een loterij, en dat is eigenlijk dé gebeurtenis van het toernooi. Er wordt althans meer over gesproken dan over het schaken zelf. De gelijknamige vereniging viert na de zomer zijn pensioengerechtigde leeftijd. Wellicht ontvang ENPS een uitnodiging om deel te nemen aan een toernooi ter gelegenheid hiervan. Zou zeker mooi zijn, ik meld me alvast aan!
    gr.rimme

    BeantwoordenVerwijderen
  12. overigens: ik bedoelde uiteraard het toernooi waar Mark en Bas het hierboven over hadden. naast Bas speelden: Sander, Arjan, Jan en ik.
    gr.rimme ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als jullie daar wat bekenden hebben, is het misschien leuk om een aantal duos naar ons kroeglopers toernooi te lokken!

    Het 22e Kroegloperstoernooi alweer.
    Zondag 16 juni

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen