roterende banner

vrijdag 19 mei 2023

Geen bijzondere uitschieters dit jaar

Ik brak afgelopen weekend mijn sleutelbeen na een val van de racefiets. Het is een vervelende breuk, en maandag word ik er zelfs aan geopereerd. Net als Theo Bakker ben ik dus enige tijd geveld. Geen (of tenminste niet veel) medelijden met mij, want ik word goed verzorgd en vermaak me wel. Liggend op de bank doe ik een beetje gamen, boekje lezen en het ENPS-blog bijwerken. Hier volgt dus wéér een stukje:

De externe competitie is afgelopen dit jaar, en ik maak van onze resultaten een tabelletje. Ik zet ter vergelijk ook de kampioenen in het overzicht


We mogen tevreden zijn, maar ik zie geen uitschieters. De bovenste drie teams eindigen in de eerste helft van de rankings. ENPS 4 en 5 lukte dat niet, maar die hadden ook relatief zwaardere tegenstand.

De topscorers verdienden hun punten vooral aan de lagere borden, meestal namen zij plaats op bord 6, 7 of 8. Alleen Michiel zat gemiddeld op bord 5.

Topscorer Michiel is met zijn punten inmiddels de 1900 grens gepasseerd, voor het eerst, zie ratingviewer.nl

Dick Lagrand is verrassend de beste speler van het vijfde, toch een team met hemelbestormers Kjell Bottema en Martin Hulsing. Heel goed Dick!

Niek

PS Theo Bakker scoorde 4 uit 5 in het derde en komt zodoende ook dicht in de buurt van de topscoorders. Theo, lees je dit blog? Hoe gaat het nu met je?


6 opmerkingen:

  1. Vervelend Niek, dat sleutelbeen. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een vervend volger van de ENPS blog Niek, al reageer ik niet al te veel.
    Mijn herstel gaat voorspoedig.
    Dank voor de interesse en jij ook een voorspoedig herstel gewenst.
    Groeten Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zat nog even naar de tabel te turen, en als je kijkt naar E2 en E3, heeft het derde het dan 'beter' gedaan met die mooie tweede plaats? Nou, dus niet! Zowel op match- als op bordpunten staat ENPS2 ondanks hun 4e plaats dichter bij de nr1 dan het derde. En ook het verschil in TPR ten opzichte van die van de kampioen is kleiner.

    Zo zie je maar weer. Weer een belangrijke zaak opgehelderd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap Niek. Groet Martin Rekelhof

    BeantwoordenVerwijderen