roterende banner

vrijdag 20 januari 2023

Ronde 2

      Partijen       Ranglijst       

Eric ging met wit vol in de aanval tegen Kees. Het was leuk om te volgen; spannend en mooi. Hij won, good old Eric kan het dus nog, en volgens LiChess deed ie weinig fout.

Martin Hulsing en Michiel Smit speelden ook een uiterst vermakelijk potje. Het ging alle kanten op. Op de foto dacht ik dat Michiel het heel moeilijk had, maar hij staat hier gewonnen! Weet jij wat hij spelen moest? (klik op foto voor vergroting)

Afijn, Michiel zag het ook niet. Ik heb een paar zetten onthouden, speel ze hier na, Martin kwam huizenhoog gewonnen te staan, maar verzuimde zettenlang hardnekkig zijn toren bij de aanval te betrekken, raakte het spoor bijster en verloor uiteindelijk nog.

Op het DGT bord speelden Arjen Wiering en Johan vd Maas remise.


Niek

3 opmerkingen:

  1. Het is echt lastig te zien wat Michiel moest spelen. De engine geeft +4 maar, zelfs als je het gezien hebt staat het voor je gevoel nog niet op groot voordeel. Erik speelde als vanouds, na wat twijfel van mijn kant in de opening, werd ik er kordaat afgebonjourd….

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Robin is gewoon beter ! 👍
    goed en knap gedaan ! 😎
    nu is hij mijn leer meester geworden 👍😜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niek volgende keer BETER !!!
    (geen schande ! ) 👍😎

    BeantwoordenVerwijderen