roterende banner

vrijdag 23 december 2022

Kees kampioen eerste competitiehelft

Ronde 16:
Kees is dus periodekampioen geworden (Gefeliciteerd!) maar dé verrassing van deze competitiehelft is toch Martin Hulsing, hij werd tweede met 6 uit 8 en een TPR van 1999. Hij won o.a. van Ardin, Bas en Jildo.
   Partijen       Eindstand       Kruistabel       Alle uitslagen volledige competitie    

Weliswaar tweede, maar Mark brak vanavond snel de weerstand

ENPS 4 speelde thuis tegen het sterke Isolani 1. Captain Arjen had zijn basisteam op de been weten te brengen, maar het baatte niet. Toen ik wegging stond er 1-4 op het scorebord, ik vrees het ergste. Ronald Post en Gerben speelden remise. 

Linkjes:
Rafiek Mohamedjoesoef (en niet Cees van den Berg) - Ronald Post
Standen en uitslagen klasse 2b

10 opmerkingen:

  1. Tsja, met 2,5 - 5,5 verloren, terwijl de gemiddelde rating van onze tegenstander nou niet zo heel veel hoger was. Alleen Gerard wist te winnen, proficiat. Ik kan zelf slechts - ondanks mijn beroerde spel - aanvoeren dat ik tegenover de hoogste rating zat. Ach, zoals ik in een vorige reactie al zei, kansen genoeg om ons te handhaven...Gelukkig voelde Ron zich geroepen om mij het laatste snelschaakpartijtje van dit jaar kado te doen. Hulde voor dit gebaar van medemenselijkheid....En dan die Herr Hulsing...prima prestatie gast, hoop dat je dat ook extern doorzet. En Kees, gefeliciteerd.
    Tenslotte voor iedereen mooie feestdagen en een gezond 2023 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Almar Sternau en Cees van den Berg waren een jaar of 5 geleden nog sterke 1900 spelers ( 1945 en 1920 ) .Die Rafiek Mohamedjoesoef is ook een sterke speler maar heeft al jaren de zelfde elo 1767 ,onbegrijpelijk .ENPS 4 hoeft zich niet te schamen hoor !

      Verwijderen
    2. Dankjewel, Bert. Ik speelde niet best, maar wist van tevoren dat ik een sterke tegenstander zou krijgen en die Sternau (overigens een vreselijk aardige gast) was dus gewoon te goed voor mij....

      Verwijderen
    3. En ik zag hoe Cees van den Berg van Arjen won, was ik best wel van onder de indruk.

      Verwijderen
    4. Ik ben de afgelopen jaren heel ziek geweest en heb een paar zware operaties achter de rug. Sinds afgelopen zomer ben ik weer met regelmaat gaan schaken. Ik vond het ontzettend leuk om bij jullie te spelen. Leuke mensen en leuke club. Dank voor de gastvrijheid. Ook namens mijn teamgenoten.

      groetjes,
      Rafiek

      Verwijderen
    5. Oh dat verklaart die niet zo hoge rating ! Volgens Almar Sternau was Rafiek hun sterkste speler op dit moment ! Wij hebben ook eens tegen elkaar gespeeld ,ik probeerde een fantasie opening van de Reti maar had de klok horen luiden en wist niet waar de klepel lag kansloos verloren ! Nou Rafiek blijf beter en scoor er weer op los in die schaak competitie ,volgend jaar weer 1900 + elo .

      Verwijderen
  2. Ik weet niet of ik het goed heb gezien bij je Daan..Maar ipv Lg2 dacht ik aan Ph4. Daarna Lg2 en vervolgens Pb5. Eea om e5 te voorkomen

    BeantwoordenVerwijderen