roterende banner

donderdag 14 maart 2019

Externe zorgen en vreugde

Vanavond speelt het eerste uit tegen Amsterdam West 3, en omdat de onderste vier degraderen is het van levensbelang dat we winnen. Kijk hoe penibel we er voor staan in de hoofdklasse:

Dat is niet best. Ook al omdat Amstel 2 gisteravond met grote cijfers won van Caïssa 7. Hetzelfde Caïssa dat een paar dagen eerder nog de vloer aanveegde met ENPS1. Over die overwinning schreven ze trouwens een verslag op hun site. Ondanks dat het allemaal vreselijk was voor ons vond ik het nog wel een aardig stukje. Steve vond dat niet! Ik had hem aan de telefoon, en volgens hem stond hij gewoon gewonnen en was het verlies uitermate pijnlijk. Lees wat de Caïssiaan er over schrijft: http://www.caissa-amsterdam.nl/caissa-post/uit-de-sga-hoofdklasse-enps-1-caissa-7/

Uit de externe is er gelukkig ook moois te melden: in klasse 2A kon De Raadsheer 2 eergisteren niet winnen van KLM-Pegasus. Dat is groot nieuws, want we liggen nu echt op koers voor promotie naar de eerste klasse. Niet te vroeg juichen, maar we hebben een matchpunt meer en een (iets) lichter programma dan de Raadsheren.
 
Vanavond speelt het vijfde trouwens ook in deze tweede klasse A: do 14 mar EsPion 2 - ENPS 5. De jongens en meisjes van het vijfde moeten ook oppassen voor degradatie, maar voorlopig zijn zijn ze heel goed bezig.

Ik hoop morgen 2x goed nieuws op het blog te kunnen brengen!

Niek

PS, Steve mailde me naar aanleiding van bovenstaand:
Ik stuur je hiermee mijn verloren partij van vorige week. Zonder commentaar, de zetten spreken voor zichzelf. Dit koffiehuis potje moet dus volgens het verslag van Caissa dé partij van de avond zijn geweest!

4 opmerkingen:

  1. Ja Pc7 ,mazzeltje voor Okan als Steve gewoon normaal had gespeeld ,loper en toren activeren was het doek snel gevallen voor Ozatas .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oplettende lezertjes zullen zich mijn inbreng van 18 februari herinneren, waarin ik reeds een voorspelling deed over de kampioenskansen van het derde...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de glazen bol van ome Daan heeft het gestaan ,het derde wordt kampioen op een slof en een oude voetbalschoen .

    BeantwoordenVerwijderen