roterende banner

maandag 29 oktober 2018

ENPS bij Eijgenbrood

Het Eijgenbroodtoernooi was dit jaar weer als vanouds geslaagd, en gekenmerkt door een ruimte vertegenwoordiging van onze club, waarvan een gedeelte na afloop toch nog naar de pastorie ging om wat te vluggeren en bier drinken ;)

Onderaan het artikeltje heb ik de eindranglijst voor ENPS uitgeplozen.

De A-groep is gewonnen door Tjark Vos met 5.5 uit 6, en de B-groep door Leandro Slagboom met dezelfde royale score.
Zelf won ik de gedeeld 4e t/m 6e prijs en een deel van mijn inschrijfgeld terug, dus geen honderden euro's dit keer ;) maar tevreden met het resultaat en TPR. In een relatief makkelijke groep kan men immers weinig winnen en veel verliezen (aan ratingpunten). Onder 'partijen' staat er ook eentje van mij. Mijn tegenstander won echter van Adrienne, en nog een partij die gepubliceerd staat.
Hij beweerde pas een jaar geleden met schaken begonnen te zijn, maar dat geloven Adrienne en ik niet zo.

Daarnaast prijken Johan, die een delegatie schaakvrienden uit het Zeeuwse meegenomen had, en een van onze beide Martin Rs (nl Rekelhof) ook in de partijenselectie, en Michiel maar die dan helaas aan de verkeerde kant. Adrienne haar vriend, Maarten Roos, deed ook mee en scoorde eveneens 2 punten.

Jeannot deed zijn 'niet sociale' reputatie ;) - zie zijn note bij de aankondiging van de ALV - eer aan en verliet na een serie nullen op zaterdag het toernooi.

A
8  Bosboom, Ardin           4   2021 2102
40 Kalma, Jildo             2   1866 1883
46 Van Rijkom, Eric         2   1756 1722  

B
4  Van Beckhoven, Boudewijn 4.5 1776 1914
13 Smit, Michiel            4   1688 1758
14 Van der Maas, Johan      3.5 1662 1766
24 Bakker, Theo             3   1651 1670
28 Rekelhof, Martin         3   1689 1576  
45 Cramer, Adrienne         2   1605 1116
47 Tuijnman, Jeannot        1.5 1652 1386

Boudewijn

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Boudewijn, weer een mooi resultaat! Ik had zelf een redelijk toernooi, wellicht wat geflatteerd door wat cadeaus van mijn tegenstanders. Ik had nog een goeie kans op een resultaat tegen IM Afek, maar in tijdnood bleek toch wie de sterkste is.

    Ardin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ardin!

    Ik was de link nog vergeten: http://www.eijgenbrood.nl/
    --> partijen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Boudewijn. Ik heb even teveel aan mijn hoofd om optimaal en geconcentreerd te presteren. Als je in 2 partijen vanuit opening achtereenvolgens een dame en een loper verliest dan lijkt het me verstandig om - tevens uit respect voor tegenstander die volwaardige strijd verdient...... - me even terug te trekken. Ik hoop binnenkort mijn hoofd weer wat leger te hebben... met volledige concentratie op dit mooie spel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeannot, dat begrijp ik, en we hopen je snel weer op de club te zien om met je de degens te kruisen in een reguliere partij of een serie snelschaakpartijtjes!

    BeantwoordenVerwijderen