roterende banner

maandag 8 oktober 2018

Daan wint voor het vijfde

vlnr: Mischa de Rue, Peter Lof (op de rug gezien, van ENPS 3) en
Daan Poldermans, Wilfred den Breejen, Gerben Wieldraaijer (ENPS 5)
De derby ENPS 3 - ENPS 5 ging helaas met smadelijke cijfers voor ENPS 5 verloren, het werd maar liefst 7-1. Gefeliciteerd, ENPS 3!
Wij (ENPS 5) verschenen helaas niet in de sterkste opstelling, Haydar en Adrienne waren er niet bij. Onze gemiddelde rating was 1524, die van de tegenstander 1744, dus het was wel vechten tegen de bierkaai. Ook de normaal niet spelende captain Victor moest aan de bak, en nog wel op bord 1 tegen Niek. Ik begreep van Niek dat Victor het hem nog wel lastig had gemaakt, maar uiteindelijk het onderspit moest delven. Er is dus nu ook geen uitgebreid verslag, dat neemt Victor anders voor zijn rekening, maar die had nu iets anders aan zijn hoofd...
Gelukkig heb ik de eer van het 5de kunnen redden en dat had Martin Jones ook kunnen doen, die speelde bijna Martin Randt van het bord maar ging als ik het goed heb in tijdnood ten onder...Jammer Martin! Wat betreft mijn eigen partij: ik speel de laatste tijd tamelijk beroerd maar ik had nu het idee dat ik weer iets van ons mooie spel begreep.



Daan

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Daan. Op zet 11 was ik aanvankelijk inderdaad d5 van plan, maar kon de gevolgen van 11.., e4 niet overzien en nog steeds niet. Wat te denken van b.v. 12.Lxf6, exd3 13. Lxe7, dxc2 14.Lxf8, Pb4. Het klopt dat ik 15.Pe4 had moeten doen, maar dan is 15...,f5 weer erg vervelend. Al met al heb je me gewoon "ingepolderd". Mischa de Rue

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier klopt niets van, ik haal twee varianten door de war. Precies waar ik tijdens de partij ook bang voor was. :)Mischa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Kees! Altijd leuk een compliment van een clubtopper!

    BeantwoordenVerwijderen