roterende banner

maandag 6 november 2017

Immer auf Tricks spielen

Enkele jaren geleden stuurde Stefan Lehmann nog wel eens een partijtje uit de Amerikaanse competitie, in Engeland schaakte hij geloof ik niet, maar nu in Duitsland weer wel. De wereldburger is altijd een trouw ENPS-er gebleven, en nu is hij ook even lid van SK Marburg. Hij speelde voor die club in de externe competitie naar eigen zeggen een oogstrelende matcombinatie:


(stand: http://hessen.portal64.de/ergebnisse/show/2017/779/ en uitslagen staat dan links bei ergebnisse of per ronde bij Runde)

8 opmerkingen:

  1. Goede pot Stefan maar oogstrelend vind ik ietsje te geschmeichelt, mit alle Respekt!

    Je kan jezelf niet kwalijk nemen sommige computerzetten niet gevonden te hebben. De stille zet 31.Tf4 om e4 te dekken lijkt me onmenselijk!
    Hetzelfde geldt voor 26.Pf5, wat een zet! Wat gebeurt na 26...exf5, is dat 27.Txg5 met het idee Txh5 en Dg5?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vind het ook niet erg om 31. Tf4 niet gevonden te hebbben. Dat vind ik een 'rare' zet.
      Ik vond het vooral jammer dat in die stelling 31. Pxe6 of Lxe6 niet konden.

      En het idee na 26. Pf5 gevolgd door 26... exf5 is gewoon terug nemen met exf5 en dan valt g6 en h5. Zou genoeg moeten zijn.

      Verwijderen
  2. topscorer, hopelijk ook in de SGA!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oosten/Toren heeft gereageerd op het artikel " Kort Lontje"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een bijzondere opmerkingen van O/T, bij Tata mag je geen telefoon om dat die altijd afgaan, op de website lopen er zelfs team time computeranalyses mee. Overigens staan er ook nog eens 10 fotograven bij dus het argument van ‘professionaliteit' is vooral gezocht, ik denk een beetje jaloers op ons twitterkanaal?

      Verwijderen
  4. Je eigen partij oogstrelend noemen is überhaupt een beetje raar.
    Eigen lof stinkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Flinke kritiek leveren en dat anoniem doen is uberhaupt ook een beetje raar !

      Verwijderen
    2. De Bert is weer 'on the spot'. Helemaal mee eens!

      Verwijderen