roterende banner

zaterdag 25 november 2017

ENPS 1 – Amsterdam West 2

Op 24-11 mochten we aantreden tegen Amsterdam West. De club van mijn kroegloperstoernooi collega Paul Scheermeijer, hij neemt op de toernooidag heel veel collega’s mee. AW is erg belangrijk voor het toernooi. Maar goed, de wedstrijd Twee jaar terug werd het 4-4,

Amsterdam West 2           1931 - ENPS                    1983 4  - 4
1. Sven Pronk              2023 - Peter Hoekstra          2058 1  - 0
2. Jan Schuur              1995 - Tom Bottema             2193 0  - 1
3. Peter Manuel            1911 - Kees Bakker             1882 ½  - ½
4. Paul Scheermeijer       1955 - Aran Kohler             2173 0  - 1
5. Robert Scheermeijer     1945 - Bas Jonkers             1855 0  - 1
6. Piet Kooiman            1925 - Steve Michel            1927 ½  - ½
7. Iwan Bonoo              1916 - Peter Nitscke           1921 1  - 0
8. Frank van de Pavoordt   1778 - Niek Verweij            1855 1  - 0

Mark kon er dit keer niet bij zijn, en omdat we eigenlijk een 7 mans team zijn. Had ik twee invallers nodig. Werden de zwartspelers Jan en Tom

Als eerste was Tom klaar, in een (in ons zaaltje) lastig te bereiken hoekje, brak ie al heel snel door. Voor 9:30 was het gedaan.

Jildo kon via zetherhaling remise afdwingen. Hij vroeg of dat mocht, dat mocht. Ook al omdat als ie het niet zou doen, de tegenstander zich goed zou kunnen versterken.1,5-0,5

Bij Jan ging er iets niet goed. Het was weer gelijk. 1,5 – 1,5

Onze nieuwe E1 topper is Francisco. Wederom een keurige partij. In het eindspel ging ie er heel prettig doorheen Zie zijn partij!

Steve speelde tegen mijn KLT makker Paul. Paul had mooi spel op de dame vleugel, stond ie gewonnen op een gegeven moment, stond Steve ergens gewonnen. Vast wel, maar het werd remise. 3-2 voor!

Geen vuiltje aan de lucht zou je zo zeggen. Aran en Peter H (bord 1&2) nog bezig. Peter N(6) de hele wedstrijd voordeel, waren nog bezig

Maar plotseling stonden we 4-3 achter. Aran en Peter H hadden verloren. Omdat het intern oneven was, speelde ik intern mee. Heb helaas niet alles kunnen zien. Ik weet dat Peter illegaal door de klok ging, gerepareerd door Kees. Maar veel tijd had ie niet meer, dat werd fataal. Ik zag dat Aran een kwaliteit had geofferd. Dat kwam blijkbaar niet terug!

Als laatste Peter N, de trotse interne koploper, hij moest winnen om een matchpunt te redden. Volgens sommigen was het remise, maar Peter wist gelukkig toch het hele puntje op het droge te krijgen. 4-4!

Onderstaand de uitslag, grappig om te zien dat ten opzichte van twee jaar terug ENPS 1 sterker is geworden +34, terwijl AW wat puntjes heeft laten gaan -19

#  ENPS 1           Rating  Amsterdam West 2 Rating  Uitslag
1 Aran Kohler         2214  Remco Hillebrandt  2020  0  1 
2 Peter Hoekstra      2025  Iwan Bonoo         1927  0  1 
3 Francisco Hernández 2031  Jan Schuur         1951  1  0 
4 Steve Michel        2003  Paul Scheermeijer  1921  ½  ½ 
5 Tom Bottema         2199  Rob Kotmans        1914  1  0 
6 Peter Nitscke       1915  Frank vd Pavoordt  1795  1  0 
7 Jan Velde           1871  Robert Scheermeijer1877  0  1 
8 Jildo Kalma         1881  Piet Kooiman       1891  ½  ½ 
                      2017                     1912  4  4 
Maar goed, we doen nog steeds mee! 5 punten uit 3 wedstrijden! Vorig jaar begonnen we ook niet gek, 4 uit 3!

Ronald


4 opmerkingen:

  1. Ja, goede partijen van Fransisco en Tom.

    Ik kwam zelf goed weg met remise: mijn opening mislukte, later zag ik een kans om terug te komen maar deed een verkeerde zetvolgorde. Dit had mij een stuk en de partij moeten kosten maar toen offerde mijn tegenstander totaal onverwacht een volle toren! Dit was echter incorrect, hij had een verdedigende zet gemist en wij kwamen in een eindspel terecht waar ik een kwaliteit meer had tegen een. Ik had dus op mijn beurt winstkansen maar had nog een probleem met de tijd, op een gegeven moment had ik nog maar 3 minuten tegen 45 (!) voor mijn tegenstander. Ik gaf de kwaliteit terug, toen was het remise.

    Vanwege mijn continu tijdnood kon de andere partijen niet zien, ik kan dus niet zeggen of 4-4 een terecht uitslag is geweest of niet. Ik geloof toch wel dat een drama bij Peter H is gebeurd.

    Alhoewel, wij zijn nog in de race.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag me af wat Peter vindt van je bewering dat JIJ continu tijdnood had. Bij Peter was het zo erg dat zijn vlag zelfs was gevallen nadat bord een de verkeerde klok had ingedrukt. Ja mensen in ENPS 1 gebeurt dat allemaal! Maar gelukkig loste wedstrijdleider Kees dit goed op en kon de partij doorgaan. Helaas het drama ook.

      Verwijderen
  2. Wij zijn zeker in de race want er promoveren er twee. Peter won een toren en stond twee zetten later mat doordat hij op zijn beurt iets miste. Dat mag je inderdaad wel een drama noemen.

    BeantwoordenVerwijderen