roterende banner

vrijdag 10 oktober 2014

Vrijdag 10 okt, intern r6 en extern team 2 en 5

Er is vandaag een partij vooruitgespeeld voor de externe wedstrijd ENPS 2 - Chaturanga 1:
Bas Jonkers (1793) - Auke van Nie (1735). Bas won met zwart, het staat nu 1-0, en de rest van de partijen worden op vrijdag 17 oktober gespeeld.
Interne ronde 6

 Partijen - Ranglijst

Steve en Peter N zitten steeds vaster in het zadel aan de top van de ranglijst. Kanonnen Ton B, Aran en Peter H waren thuisgebleven, maar Arnth niet, die zich nu ook meldt aan de top. Op de foto oudgediende Ron Heeneman die met zwart nieuwkomer Arjen Wiering terugwees.
Externe: Het viertal van ENPS 5 wint met 3-1. Het had eigenlijk 4-0 moeten worden maar Tom Anthonie liet zich mat zetten in gewonnen stand.
Niek

10 opmerkingen:

  1. 3-1 voor ENPS5 tegen de Volenwijkers3. Tom won niet, maar had wel de veel betere kansen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor hen die zich afvragen waarom de ENPS'er kanonnen gisteravond verstek hebben laten gaan: Aran en Tom B. spelen het BDO-toernooi in Haarlem. Dat begint weliswaar pas vandaag, maar blijkbaar waren ze zich al aan het voorbereiden op negen ronden Zwitsers zonder rustdag. Zie hier het deelnemersveld: http://www.bdochess.nl/2014/bdo-open/open-a/

    Dat betekent dat Steve en Peter N. nog een kans hebben om de afstand tussen zichzelf en 'de rest' te vergroten. Gaan Aran en Tom zich eigenlijk nog wel mengen in de strijd om de eerste periodetitel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Chiel Tom waarschijnlijk niet want van 28 november tot en met 12 december verblijf ik Canada. Maar ik heb nooit de ambitie uitgesproken om de eerste periodetitel te winnen, ik wil gewoon clubkampioen worden.

    @ Bas klasse Bas. Mijn overtuiging is: onder de 2000 is de Draak veel te moeilijk voor witspelers (Het was toch een Draak). Boven de 2000 is de Draak ook lang niet slecht trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vermoeden is dat het een verbeterde versie van de draak is, namelijk de versnelde draak waar je in 1 keer d5 speelt en dus een tempo meer heb dan in de normale variant, tenminste aan de stand van de klok is te zien dat Bas aan zet is.

      Verwijderen
  4. Mocht ik nog als kanon gezien worden (kennelijk word je al snel afgeschreven). Ik ben een lang weekend in Rome, echter niet om te schaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om een biertje te drinken hoef je echt niet naar Rome toe te gaan Peter ! Een ENPS biertje kost 1,25 euro ,een biertje op Plaza Mussolini 6,5 euries !

      Verwijderen
    2. Rome, een mooiere stad is er niet op deze aarde!
      Ik zit er zelf ook een lang weekend, over een half jaar.
      En vorige week zat ik drie dagen in Frankfurt, en na 9 april doe ik een paar dagen Newcastle. Ik voel me net een beetje een Peter Hoekstra!

      Verwijderen
    3. Inderdaad Niek een prachtige stad. Een plek met klassieke cultuur, katholieke hoogstandjes en zelf vond ik het hoogtepunt de Via Appia Antica. Ik weet eerlijk gezegd niet, gezien al jouw acrobatische touren op de fiets of ik je deze fietstocht over Parijs Roubai achtige klinkertjes omringd door oude catacombes moet aanraden, maar mocht je deze leuke fietstocht willen doen doe het dan op zondag, aangezien het dan vrij autoloos is.
      Ik zal maar niet opnoemen wat er allemaal in 2015 op de planning staat, maar Newcastle is een optie.

      Verwijderen
    4. Uhm ik vergeet te vermelden dat ik met pasen naar Madrid ga. Zo mocht onze voorzitter in ruste dit lezen. Ik hoop dat het dan uitkomt voor een bezoekje.

      Verwijderen
  5. @ ENPS 2: Zet hem op mannen volgende week.
    Mijn partij ging nogal soepel, maar let op: twee zonen gaan proberen deze nederlaag van hun vader te wreken, jullie zijn alvast gewaarschuwd!
    Ik zal er zelf niet bij zijn, houd me op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen