roterende banner

zaterdag 18 oktober 2014

Intern ronde 7 en extern ENPS 2

Intern waren de belangrijkste partijen:
1 Steve Michel - Erik van Rijkom   1-0
2 Peter Nitschke - Arnth van Tuinen 0-1
Daarmee doet Arnth goede zaken, hij staat nu derde en mengt zich in de strijd om de eerste plek.
 Alle partijen - Ranglijst - Kruistabel

Pjotr van Nie en Sanne
ENPS 2 won van Chaturanga 1 met 5-3. Het was een zwaarbevochten overwinning. Tom bracht de spanning er al heel vroeg in door bijna een uur te laat te komen. Hij kwam tien voor negen binnen, speelde 1 ... g6 en ging weer voor 20 minuten weg om zijn auto te parkeren.
Vervolgens kreeg ik op bord 4 op de 11e zet een remiseaanbod. Omdat Bas al een punt had vanwege de wedstrijd van vorige week, en bord 1 en 2 inmiddels (toch!) uitstekend stonden leek het mij wel prettig... ik nam aan. Kon ik fijn de andere partijen volgen. Maar dat bleek toch niet zo verstandig. Snel na mijn remise blunderde Bert op bord 2 en verloor ook Chiel. We keken plotseling tegen een achterstand aan!
Een door koorts geplaagde Ron nam ook nog eens snel genoegen met remise. Een uurtje later won Tom ondanks zijn achterstand op de klok. Het was een winst vanuit de opening, het punt is geen moment in gevaar geweest verzekerde Tom me. Daarmee werd het 3-3.
Jan en Sanne stonden toen inmiddels gewonnen maar brachten pas tegen 12 uur de overwinningspunten binnen. Het was dus nog even zweten!
Matchwinnaars Jan en Sanne

Tom 1
Bert 0
Bas 1
Niek ½
Jan 1
Sanne 1
Chiel 0
Ron ½

Niek

12 opmerkingen:

  1. Tweede overwinning op rij, forza ENPS!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat van deze avond ook niet onvermeld mag blijven was de powerdressing van Sanne Visser. Het lijkt me wel wat als clubkostuum voor externe wedstrijden. Is daar budget voor, Johan? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen budget , nee helaas. Echter het bestuur , geinspireerd door Sanne , zal een kostuum dragen door de leden , op de club avond , verplicht stellen in de nabije toekomst. Daarbij zal er gecontroleerd worden of de stropdas volgens de methode " windsor " is geknoopt.

      Verwijderen
    2. Die Windsors moeten ze opknopen ! Die Elizabeth weet van geen ophouden bijna 100 jaar en ze loopt nog steeds debiel te doen met haar handtasje

      Verwijderen
  3. Goed idee Johan, ik stem op de ledenvergadering vóór. Al die landlopers in de schaakwereld, het moest verboden worden!
    En Chiel, inderdaad noemenswaardig, om het goed te maken heb ik nog maar een extra fotootje er bijgezet. Mét Pjotr, kennelijk een bekende van Sanne.
    Óók de moeite van het vermelden waard is de leeftijd van Sanne's tegenstander: 92

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een mooie match, gefeliciteerd en succes verder.
      Dhr Kraaijkamp was laatst jarig en is alweer 93.

      Jonathan van Nie

      Verwijderen
    2. 93 kaarsjes uitblazen ! Dat verklaart dat hij er een beetje vermoeid uitzag,zonder gekheid schitterend dat hij nog steeds zijn partijtje mee blaast ! Volgens mij is hij ook hoog geeindigd in een van de SGA poules dit jaar ,petje af voor die man ! Bert

      Verwijderen
  4. Girls go crazy about a sharp dressed man...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,Ja,Ja hij liep hem echt hoor die Stakker ik bedoel Bakker zo fris als een hoentje liep ie op de Stadhouderskade (terugweg) de Maraton van Amsterdam met rugnummer 15816 ,RESPECT KEESIE (ik doe je het niet na Bert )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) was een gezellig rondje door de stad...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kees doet er bescheiden over, maar hij liep een hele mooie tijd van 3.33 en verbeterde daarmee zijn persoonlijke record met bijna 20 minuten. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet te geloven, je hebt dus de 42 km gedaan Kees? Dat is echt heel knap! Petje af

    BeantwoordenVerwijderen