roterende banner

zondag 2 juni 2013

Partijen finale kampioenschap ENPS 2013

Hieronder de 2 partijen uit de minimatch tussen Peter en Mark. Allereerst de laatste en beslissende partij van 7 juni. Peter schreef erbij: "Het werd natuurlijk een beetje een anticlimax door de blunder van Mark. Zou hij niet geblunderd hebben dan had ik mijn voordeel nog maar moeten omzetten in een winnend voordeel. Wel is het zo dat zwart de enige is die daar nog op winst speelt."
En dan de eerste partij uit de finale. Peter: "Leuke stevige positionele pot waar Mark lange tijd erg goed speelde. Op het eind had ik dan toch nog naar iets voordeligs af kunnen wikkelen maar blunderde toen stevig waardoor ik eeuwig schaak moest houden." Het commentaar bij de partij is ook van Peter afkomstig.

Play chess online

2 opmerkingen:

  1. Beiden goed gespeeld. Ik denk dat zwart 20... h6 moet doen, want de wending Tc5 en Lb5 blijft erin. Peter is een vechter en bereikt toch een gewonnen stelling, maar de klok tikt in ons aller nadeel:het refrein is en blijft Hein.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk Ruud. Bij nader inzien was een direct h6 dan toch beter. Dus met de toren nog op h1 of h3. Als zwart dan toch h6 doet kan ik gelijk met g4 gevolgd door een eventueel g5 voortzetten.
    Overigens ben ik vergeten de betere voortzetting van wit te geven.
    Namelijk na Pe7 dient wit wel Pd6+ te spelen gevolgd door Pf3. Dit omdat de wending Pf6 dan niet meer mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen