roterende banner

maandag 24 juni 2013

Aanvulling 1e summerschool

Na de pionnenles van Stefan volgde een partij met 1 uur bedenktijd. We waren oneven en om toch iedereen te laten schaken mocht de sterkste speler een kloksimultaan tegen twee andere spelers spelen. Stefan kon dus weer aan de bak en na loting werden Chiel en Theo zijn tegenstanders. Toen ik na een uur kwam kijken had Stefan op beide klokken nog 46 minuten bedenktijd en zijn tegenstanders allebei nog slechts 16 minuten. Chiel was te gulzig en pakte een pionnetje te veel. Zijn koning kwam open te staan en hij verloor. Theo deed goede zaken en won. Ik speelde tegen Albert, stond goed, wilde aanvallen en liet mijn koning ook onveilig staan, hetgeen beslissend was en zo verloor ik. Victor versloeg Sanne en Tony won van Laurens.

Bij Jan-Marc bood Marc op een gegeven moment remise aan in de bijgaande stelling. Jan had nog 7 minuten op de klok en wist niet zeker of hij deze gewonnen stelling tot een goed einde kon brengen. Er zaten ook risico's voor hemzelf aan, zoals bleek toen ze het onderling gingen uitspelen na de partij. Jan accepteerde het remiseaanbod.

De uitslagen op een rij:
Stefan1 - Chiel 1-0
Theo-Stefan2 1-0
Pieter-Albert 0-1
Victor-Sanne 1-0
Tony-Laurens 1-0
Jan-Mark 0.5-0.5
PS: we zijn benieuwd welke Stefan er volgende week komt opdraven.....

Pieter

10 opmerkingen:

  1. 46 tegen 16 minuten? Lijkt me sterk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet niet de preciese tijden, maar wel dat ik vrij vroeg op beide borden erg veel tijdsvoordeel had opgebouwd.

      Verwijderen
  2. Op het eerste gezicht ziet het er eng uit met die open witte koning maar op het tweede gezicht zou ik
    1.Lxe4 proberen, je dreigt dan Ld5+, dus
    1. ... Txe4
    2. Dxe4 je dreigt nu Dd5+, dus
    2. ... Dg3+
    3. Dg2 en dan heb je gewoon een stuk en een pion meer.
    Klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrijdag mag ik de summerschool doen!

    Groet,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na ... .... 2. Dc3 is het uit zonder tegenspel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een mooie vernieuwde site. Ben ik de eerste die het opvalt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had het eerder gezien Johan!
    dank voor het compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alleen wellicht even lijntje om de kop, want de E van ENPS is echt bijna niet te lezen als je niet weet wat er zou moeten staan.
    Maar de rest is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waar zijn de dansende bananen?

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen