roterende banner

zaterdag 24 september 2022

De vierde ronde

De Live patrij van de avond was Albert de Roo - Martin Hulsing 0-1

Partijen    Ranglijst

Johan moest winnen van Gerben om bovenaan de ranglijst te komen. Hij kreeg het moeilijk en was uiteindelijk blij met remise, waarmee hij tweede staat. Ook heel knap. Op de foto -klik voor vergroting- zie je het interessante einde van de partij: Dame+2pionnen tegen Toren+Loper+Paard. Er werd nog gespeeld 1. De4 Kf8 2. Df5+ Pf6 ½-½. Ik stond erbij en keek er naar, en zei tegen Johan dat drie stukken samen toch sterker zouden moeten zijn dan een dame alleen, en dat ie het nog ff had moeten proberen. De spelers zagen dat anders. Ze hadden gelijk, ik heb even gekeken met de engine en die geeft de diagramstelling en de zetten daarna allemaal 0.0, ondanks alle ongelijke materialen.

Kjell Bottema (r) - Bart Klein Obbink (l) 1-0
De kleurrijkste figuren van de avond

Twee andere kleurrijke figuren. Bert toonde de
nieuwe lichtbak, wegwijzer voor externe gasten.
Nu dus ook voor SOPSWEPS, die hun eerste
wedstrijd zaterdag 8 okt
spelen op onze locatie.
Een tevreden voorzitter kijkt goedkeurend toe.

Victor Bartman (r) - Michiel Smit (l) 0-1
Ardin Bosboom - Bas Jonkers 1-0
Tom Bottema - Mark Hecker 0-1
Niek

4 opmerkingen:

  1. Ardin kwam goed weg. Heel goed zelfs. Na het bier halen dacht ik niet meer na. Vanochtend vond ik het niet heel moeilijk de zet te vinden waarmee ik door een loper te offeren er twee terug kreeg. Dameoffer was helemaal niet nodig maar helemaal fout.
    Mark kwam blijkbaar ook goed weg.
    Ik hoorde hem toch echt zeggen: ik ga het niet redden Bas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke dat niet in die mate maar ik stond wel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OEPS ! .......... Verweij ! Onze geachte heer de voorzitter wilde dat bord nog even geheim houden voor zijn mede Sopswepers ,nou ja misschien hebben ze nog nooit gehoord van die ENPS website ?

    BeantwoordenVerwijderen