roterende banner

maandag 3 augustus 2020

Matches om ENPS kampioenschap 7 & 14 augustus

Beste clubgenoten,

We mogen weer! Althans dat was het positieve nieuws van de corona versoepelingen van 1 juli. Er blijken toch wel wat haken en ogen te zitten aan gewoon schaken in clubverband, maar daarover meer bij de aankondiging voor het nieuwe seizoen.

Om het afgelopen seizoen mooi af te sluiten houden we matches voor het kampioenschap op 7 en 14 augustus. De A en B kampioenen van de eerste seizoenshelft spelen een match tegen de hoogst geplaatste A en B spelers van de laatste lijst van de tweede seizoenshelft (zie onderaan de bijgevoegde lijsten). Voor het clubkampioenschap strijden Ardin en Mark, voor het B kampioenschap Arjen en Johan en voor het C kampioenschap leek het mij billijk om Gerben aan te wijzen gezien hij 7de werd in de eerste seizoenshelft en in de laatste lijst van dit jaar zelfs 3de staat en daarmee een match tegen zichzelf kan spelen.

Met mooi weer kunnen de matches eventueel in de tuin worden gehouden en is er binnen plaats voor de andere schakers om het rapidkampioenschap af te maken. De eerste 5 ronden daarvan werden gespeeld op 29 november 2019 en zouden vervolgt worden op 10 april. Dat ging niet door. Maar nu kunnen we dus alsnog, verdeeld over 2 avonden, spelen voor het ENPS rapid kampioenschap.

Komen we toch weer op de corona maatregelen. Omdat de speelzaal beperkte (corona) capaciteit heeft, gaat deelname aan de rapid alleen op aanmelding vooraf. Afhankelijk van de belangstelling zullen we de competitie verdelen over 1 of 2 avonden. Zoals we nu gemeten hebben kunnen we naast de matches 6 borden kwijt (bij slecht weer ervan uitgaande dat de matches binnen gespeeld worden).

De finalisten hebben zich al gecommitteerd en zijn in het geheim druk hun repertoire aan het bijschaven. Wil je live getuige zijn van deze epische strijd en/of zelf ook een potje rapid schaken? Meld je dan aan in een reactie hieronder, uiterlijk 31 juli!

Bij aanmelding graag vermelden of je 1 of 2 avonden komt (en welke) en of je meedoet aan de rapidcompetitie. Alleen komen kijken en gezellig een biertje te drinken is namelijk ook mogelijk (zij het in beperkte aantallen helaas).

Stand na laatste ronde eerste seizoenshelft; 27 december 2019

Stand na ronde 8 tweede seizoenshelft; 6 maart 2020

Stand na ronde 5, deel 1 rapid competitie; 29 november 2019

Groeten, Michiel

18 opmerkingen:

  1. Op 7 augustus ben ik er heel graag bij en speel mee. 14 augustus ben ik helaas niet in Amsterdam. Tot snel allemaal..... Forza ENPS!
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd kampioen Gerben! Vorig seizoen inderdaad erg sterk gespeeld 👍👍
    Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na vijf maanden wil ik ook heel graag weer eens een stuk aanraken dus speel graag mee met rapid, ik kan beide avonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geef me op voor Rapid

    Martin Rekelhof

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil wel meedoen, als dat nog kan.
    Groetje,
    Ailko

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn nog 7 plaatsen over van de 12.
    Deel nemers: Kees, Mischa, Bas, Martin R en Ailko (5).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik kan niet indelen met de computer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Michiel zelf ?
    je kan NIET meer aan melden voor Rapid !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kan iemand me helpen met leren van indelen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier de link naar het interview wat ik namens ENPS gaf.

    https://vrijetijdamsterdam.nl/sport/het-verhaal-achter-schaakvereniging-enps/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ga komen vanavond!
    Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oke Niek de laatste dan.
    Deel nemers: Kees, Mischa, Bas, Martin Rekelhof, Ailko, Niek en misschien Michiel en Bert (???).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kijk niet meer vandaag op de web zaait !!!

    BeantwoordenVerwijderen