roterende banner

maandag 15 juli 2013

Peter Hoekstra behaalt fantastische score in Science Park

In het Science Park toernooi heeft de kampioen van ENPS een monsterscore behaald van 5 uit 9 in groep A. Zijn TPR was maar liefst 2208! Hij won van drie 2100 spelers, speelde remise tegen twee 2200 en twee 2100 spelers en verloor van twee spelers die gemiddeld 2200 hadden. Ik was er niet bij, maar hoor graag meer over deze geweldige prestatie.

Een andere speler die hoog boven zijn rating uitkwam was Laurens Luijken die met 5.5 uit 9 en een TPR van 1561 wel vijf keer het zoet der overwinning mocht smaken. Toch een beloning voor zijn doorzettingsvermogen. Hij werd 7e in groep D.

Andere prestaties:
groep B
48e Erik van Rijkom; 4,5 uit 9 TPR 1828
57e Jan Velde 4,0 uit 9 TPR 1846
81e Steve Michel 3,0 uit 8 TPR 1730
94e Ron Heeneman 1,5 uit 5 TPR 1773
groep C
21e Johan van der Maas 5,0 uit 9 TPR 1668
42e Martin Rekelhof 3,5 uit 8 TPR 1518
52e Victor Bartman 3,0 uit 9 TPR 1507
groep D
23e Frans Altena 4,0 uit 9 TPR 1178

Pieter

6 opmerkingen:

  1. Je kan ook zeggen dat ik gedeeld 5e ben geworden.
    Klinkt mooier.(geldt voor iedereen natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Peter!

    Ik had zelf totaal geen zin om te schaken, ik geloof dat ik letterlijk 100 Elo punten ga verliezen na deze debacle en die van de week daarvoor! Maakt niet uit, ik ga ze terug winnen in de extern competitie.

    Fijne vakantie,

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peter, gefeliciteerd met je fantastische resultaat! Ik wil je partijen graag een keer zien. Keep up the good work!

    Peter Nitschke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even de groeten uit de VS.
    Het was hier ook rond de 30 graden (eigenlijk meer boven de 80 graden in die rare eenheid). Nu wordt het iets koeler en zitten thunderstorms eraan te komen.

    Heb helaas nog niet kunnen schaken, want er moet eerst van alles geregeld worden.

    Groeten uit Chicago,

    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel, leuk van je te horen Stefan! Ik ben net terug van 4 weken vakantie in de VS (weliswaar de andere kant van de route 66; Los Angeles en de rest van Californië) wat een land, wat een land. Alles in de overtreffende trap. Je gelooft het pas als je er bent geweest!
    Hopelijk blijf je ons volgen via het blog en doe je hier af en toe verslag van je Amerikaanse schaakleven?
    In elk geval succes daar,
    Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 38 L.E. (Laurens) Luyken 8508984 1543 +290

    netjes!

    BeantwoordenVerwijderen