roterende banner

zondag 8 juli 2012

3e avond summerschool

Volgende week vrijdag is de laatste summerschoolavond, op verzoek zal de les volledig worden gewijd aan de psychologie van het schaken. Dat betekend dat afgelopen vrijdag de 3e avond van de summerschool was. Er waren 12 belangstellende ondanks dat de zomer toch echt van start is gegaan. Ze kwamen niet voor niets, nog niet eerder heb ik mat zetten met loper en paard zo eenvoudig uitgelegd zien worden. De W manoeuvre zal ik nooit meer vergeten. Daarna had Steve een hele leuke quiz bedacht die verschillende elementen uit de vorige twee lessen combineerde. Volgens sommigen een didactische meester zet van onze clubkampioen. Er waren mooie prijzen te winnen en met trots kan ik vertellen dat met 18 punten Arjan de meeste vragen goed had. Schaakquiz winner 2012!

Na de les werd er weer vrolijk op los geschaakt, Dick kwam om 21 uur binnen lopen en speelde mee. Later kwam Ruud ook nog even buurten. Persoonlijk had ik weinig lol aan mijn partij tegen Steve, ik werd redelijk kansloos weggespeeld, maar dat gaat goed komen, de komen de maanden zet ik mijzelf op een streng dieet van schaken, hardlopen en groene thee.

De stand van de zomercompetitie en de wedstrijden stuur ik op naar Niek, hopelijk kan hij die op de site erbij plaatsen.

Forza ENPS
Kees

Geen opmerkingen:

Een reactie posten