roterende banner

zondag 24 januari 2010

Interne competitie ronde 10

Hierbij de uitslagen van ronde 10. Nog twee ronden in de eerste periode te gaan!

Uitslagen
Stand
Kruistabel

Belangrijkste partijen:
Bas - Sanne 1-0
kansrijk eindspel met veel valkuilen van loper tegen paard met ieder twee randpionnen speelde ik onzorgvuldig, maar Sanne blunderde nog met 47. ... Kg3 waar 47. ... Kg2 remise zou houden. Ik promoveerde als eerste en promotie op dezelfde diagonaal was nu zinloos geworden.
Mark - Kees 1-0
blufschaak eindigde met Kees die in het eindspel (Toren en twee pionnen tegen paard en twee pionnen) een pion eraf hakte met zijn toren en daarbij familieschaak toestond, ook al een vervelend paard.

Bas

2 opmerkingen:

  1. ...paard en vier pionen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mark heeft terecht gewonnen, ik zag een familieschaak over het hoofd in een denk ik gewonnen stelling. We hadden allebei niet heel veel tijd meer op de klok. Wat mij betreft was dat voor een goed doel Arjan had op corus verloren en had wel wat morele steun nodig. Ongemerkt raakte ik zo een 25 minuten tijd kwijt, geheel mijn eigen schuld. Maar om dit nu direct blufschaak te noemen, ik weet het niet, maar ik zou het in dit geval misschien niet doen. Overigens speelde ik niet super, maar het was wel een road to victory met nauwelijks kansen voor Marc. Blijft bij mij de vraag waarom wint hij niet op deze manier in de externe competitie? Ik zeg gewoon doen!

    Forza ENPS
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen