roterende banner

zaterdag 11 februari 2017

Rypkema speelt remise tegen koploper Oldenhove

Wat een bijzondere avond was vrijdag 10 feb 2017. Bijzonderder kan bijna niet. Om te beginnen handhaafde vijfde teamspeler Rimme Rypkema zich moeiteloos in de top van het klassement van de interne van ENPS. Hij deed dit door de sterke en in vorm zijnde Pieter Oldenhove, de huidige nummer 1, gemakkelijk op remise te houden. Een opmerkelijk feit, dat je niet snel overschaduwt ziet door een andere gebeurtenis. Echter, dat was toch het geval.
Bijzonder biezonder vond ik persoonlijk dat de grote concurrent van het eerste, Amstel, afgelopen woensdag een verrassende nederlaag leed in de promotieklasse. Daarmee rolden ze de rode loper uit voor ons eerste, dat deze avond alleen maar van Oosten Toren hoefde te winnen om samen met diezelfde Amstel de leiding te nemen in onze poule. En Oosten Toren, haha, daar wonnen we een paar maanden geleden nog met 4-0 van in de Amsterdamse bekerfinale. Én ze staan laatste in onze poule. Wat een klungels zijn dat. Sukkels. We gaan een heerlijk avondje tegemoet.
En dan vond er nóg een opmerkelijker feit plaats. Verweij, toch met afstand de zwakste schakel van het eerste team van ENPS, was snel klaar, hij won in 14 zetjes. Het is een bizarre slapstic:


Maar het kon allemaal nog gekker op deze avond. Toen de teamcaptain van ENPS1, die de achterban in Duitsland op de hoogte hield via twitter, de eindstand wilde doortwitteren, gaf het medium een error. De eindstand kwam er niet doorheen, ook niet na heraalde pogingen (echt). Maar nu wordt het echt gek. Vervolgens wilde de teamcaptain het uitslagenformulier pakken, om mee te nemen naar huis om de uitslgen op internet te zetten. Maar dat formulier bleek onvindbaar (ook echt).

Ik denk dat GOD hier bezig is. Die had deze avond nooit gewild. Want dit is allemaal gewoon veel te gek. Ik ga slapen en als ik morgen wakker word heeft deze avond nooit plaatsgevonden. Niemand die er ook maar íéts van af weet. Heerlijk...

Uitslagen- Stand - Kruistabel - Spelersgeschiedenis

14 opmerkingen:

  1. Vers van de pers, lekker stuk. Weltrusten&goedemorgen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kon gisteren helaas niet komen,maar na dit stukje van Niek vrees ik het ergste voor E1.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wedstrijdformulier met einduitslag ,alleen Niet ondertekend staat keurig op de Oosten/Torensite,denk dat ze dat per ongeluk meegenomen hebben.( Om in te lijsten?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi twitterverslag, helaas met negatieve uitslag.
    Dan maar hopen op een volgende misstap van de koploper

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die 14 zetten van verweij zijn als een dikke BMW op de linker baan van een duitse snelweg. Mooi man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die Verweij wel ,die reed in een BMW maar de rest van het team ? Die gingen per ossekar met een karbouw er voor!

      Verwijderen
    2. vind dit een geslaagde beeldspraak. wanneer gaat Tom weer een stukje doen voor de blog?

      Verwijderen
  6. Ik werd vanmorgen wakker met een enorme hoofdpijn. Wat voor een feestje was dat ook al weer gisteravond..? Ai, oh nee. het is dus toch echt gebeurd. Rampzalig.
    Maar bedankt Tom, voor het mooie compliment. Dat is een kleine troost. En Bert, euh, ook bedankt. Ik ga nog even moed verzamelen, maar vanmiddag ga ik de uitslagen invoeren op de SGA website.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. poeh he, ik verlaat de zaal met een verwachte uitslag van 6-2 en dan dit? Ik snik zachtjes met jullie mee......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cup team is door, vierde gelijk gespeeld. Leuke avond. Het was propvol met schakers en bloedspannend bovendien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank zij Tom Korff de Gidts leeft E4 nog,voor de poorten van de hel sleept ie de remise binnen,Johan en Jan hadden de zwaarste tegenstanders.Jammer dat Caissa hun 2 sterkste spelers niet op bord 1 en 2 had gezet.Ik had graag tegen Cheng ( hun sterkste speler ) gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was bloedstollend. Zelden zo'n ontknoping meegemaakt. Ik zie uit naar het verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moest tegen Stefan Kuijpers ondanks het feit dat ik 355 elo punten meer heb ,heb ik hem geen moment onderschat maar uit ervaring weet ik dat dit soort spelers ergens wel een klein foutje begaan ,gewoon geduldig afwachten.Niet forceren Trouwens dankzij Rene beginnen wij tegen Boven IJ met een 1-0 voorsprong.Daan mag ook wel genoemd worden ,speelt als een jonge God.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat was een flinke match gister voor het vierde. Gelukkig konden we het vierde handhaven voor kans op de eerste plek.

    BeantwoordenVerwijderen