roterende banner

woensdag 13 juli 2016

SPA Chess ronde 4

mail van Peter Hoekstra:
Vanaf mijn werkplek even mijn partij van gisteren. Enig commentaar is dat mijn f5 (poisitonele oplossing was Pb3 en Pc5+)zeer sterk was.
Daarnaast had ik het op de 34e zet wel uit kunnen maken met Pxa5+. Een variant is dan bijv 34.Pxa5+-Kd3 35.Txd5+-Kc2 36. Te2+-Kc1 (36.Kb1-Td1+ 37. Kxa2-b3+ en mat volgt)37.Pb3+-Kb1 38.Td1+- 38.Td1+-Kxa2 39. Pc1+-Kb1 40.b3-tc2 41. Tf1-Kb2 42Pd3+-Kxb3 43.Pc5+-Kb2 44.Pd7 met winst. Er waren meerdere varianten maar in de tijdnood zag ik het opeens niet meer. Evengoed een wel verdiende remise.

Hoop dat je wat met de pgn kan. Vandaag een LIVE bord!

groet,

Peter

10 opmerkingen:

  1. geweldig en vandaag nog beter! kijken allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was inderdaad een mooie partij! Knap gedaan. Dus morgen mogen we weer live kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer komt die Hoekstra fanclub er nou? Schrijf mij maar in !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. peter vandaag te bescheiden.
    had gewoon op winst kunnen spelen in slotstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Tom. Na de eindstelling nog even bekeken te hebben, kwamen Arno en ik erachter dat de overblijvende witte stelling toch wel heel lastig te spelen is voor een mens. Ik geloof dat de computer een kleine plus voor zwart geeft.

      Verwijderen
    2. Morgen vrijdag Hoekstra -Jonkman.Volgens mij speelden of spelen ze allebei bij Heerhugowaard

      Verwijderen
  5. verder geen kritiek hoor! je doet t geweldig! succes morgen tegen harmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja vandaag mag ie tegen een echte grootmeester. En dat in ronde 7, gaaf hoor.
    Overigens was zijn vorige tegenstander, Arno Bezemer, jaren terug ook een ENPS'er. ENPS bridge.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Hoekstra kan in deze vorm IEDEREEN aan,kijk maar eens hoe ie die arme Maja Kazie dinges over het bord joeg !

      Verwijderen