roterende banner

woensdag 3 december 2014

Verkiezing zieligste ENPS-ers van 2014

Kerstmis nadert en dit is altijd de periode waarin iets extra's voor de behoeftige medemens wordt gedaan. Het bestuur van ENPS wil aanhaken bij die traditie. Op de blog zijn dit jaar talloze klaagzangen te horen geweest. Vele ENPS-ers hebben wel wat extra ondersteuning nodig. Het bestuur organiseert daarom de verkiezing zieligste ENPS-er van 2014. De verkiezing werkt als volgt:
In de eerste week tot 9 december mag iedereen via de commentaren bij dit artikel ENPS-ers nomineren met de reden waarom ze zielig zijn. Ook als bepaalde personen al genomineerd zijn, maar je een andere reden hebt dan kun je hem of haar opnieuw nomineren. In de eerste week nog NIET stemmen.
In de tweede week via een E-MAIL naar de secretaris kun je stemmen (niet via de commentaren, het moet geheim blijven). Dit wordt op 10 december verder uitgelegd op de blog. Op vrijdag 19 december krijgt de winnaar een mooie fles wijn.
Hier vast wat nominaties:
  • Steve, omdat zijn specialiteit dit jaar is mat in twee te missen.
  • Tom B, omdat hij alles wint (behalve de salonremise tegen Arnth), maar toch de 1e helft niet gaat winnen.
  • Johan, omdat penningmeester de meest ondankbare bestuurstaak is.
  • Kees, omdat hij door het vertrek van Rimme weer voorzitter moest worden
  • Rimme, omdat hij zijn ENPS plezier moest opgeven omdat zijn vrouw zo nodig naar Spanje moest.
  • Niek, omdat hij grote vissen niet weet binnen te halen.
  • Pieter, omdat zijn team vooral wint als hij in Singapore is.
  • Het hele vijfde, omdat ze net het kampioenschap misten.
  • Het 2e dat uit niet van de zwakke Volewijckers wonnen.
  • Aran, omdat hij als zeer sterke speler meteen zijn eerste partij bij ENPS verliest.
  • Het cupteam dat op een haar het kampioenschap miste.
  • Ronald omdat hij alleen nog uitwedstrijden wint met enps 1.
  • Piet Amstelvliet omdat zijn geestelijk vader hem verraden heeft.
  • Bert, omdat hij niet weet wat hij met zijn "lid van verdienste titel" aan moet.
  • Bas, omdat hij een punt pakte voor het 2e zonder gespeeld te hebben en toch werd gefeliciteerd.
  • Mark, omdat hij als kampioen van 2011 tegenwoordig weinig kans meer op de titel maakt.
  • Sander, omdat zijn Alekhine verdediging hem dit jaar weinig succes bracht.
  • Peter Hoekstra, omdat hij na ronde 13 pas 22e staat (en dat voor de kampioen)
  • Peter Nitschke omdat hij opeens altijd kwam om eens een keer kampioen te worden, maar dit nog niet is gelukt.
Het bestuur

20 opmerkingen:

  1. Schitterend !!!!!!!!!!!!!! Hoe verzin je het Zieligste ENPS er van het jaar ! sta versteld van de creativiteit op die club

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Negatieve opmerkingen zijn vaak anoniem of onder pseudoniem. Ik vind dat een beetje laf. Je mag best negatief zijn, maar ajb wel met je naam erbij.
    Ik nomineer de anonieme ENPS-er als zieligste ENPS-er. Als hij zich meldt krijgt hij een fles wijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Niek kom op met die fles wijn ! Ik was die anonieme 2 oh nee shit ik was anonieme 1 ( vis ik weer achter die fles wijn verdomme ) Heb ook nooit geluk ! Dat is pas zielig weer geen fles wijn krijgen ! Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bert jij telt eigenlijk niet mee, want als ik het aantal uitroeptekens tel dan denk ik altijd gelijk al, hé dat moet onze Bert zijn. ..maar jij verdient sowieso een flesje wijn, altijd wel eigenlijk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, goeie!
    Ik nomineer iedereen die nog niet genomineerd is, want écht zielige mensen lijden in stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sinterklaas ontving in spanje het bericht dat de fries in zijn wijsvinger heeft gesneden. een flesje voor jan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan is inderdaad echt zielig. Maar ik mag nog niet stemmen.

      Verwijderen
  7. Niek, heb jij ooit "The Old Man and The Sea" van Hemingway gelezen? Zou je troost kunnen bieden in je verwoedde maar vergeefse pogingen aan de haak geslagen grote vissen binnen te halen. Absolute aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die heb ik natuurlijk gelezen, lang geleden, op de middelbare school, voor de lijst. Ik had het inderdaad ook in gedachten bij het schrijven van dat stukje!

      Verwijderen
  8. Jongens ,Jongens ! Wat we allemaal doen op deze website is leuk en aardig ! Maar het zijn altijd de zelfde mensen ! Ik wil ook wel eens Albert , Roeland , Har ,Ons nieuwe lid Daan en Robin en Laurens en Leo en Aicha en Rene en Ron Heeneman horen ( niet echt nieuw die Ron, maar je hoort hem nooit )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was ik even vergeten mijn gabbertje Jan Velde ! Kom op Jan schrijf eens wat !

      Verwijderen
    2. Chiel 'Daar Heb Je Hem Weer' Reemer6 december 2014 om 11:07

      Je hebt helemaal gelijk, Bert. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ja, we kunnen ze niet dwingen, hè...

      Verwijderen
    3. Noudat zeg je wel Chiel, maar ik denk dat 'de snor' daar zo zijn eigen kijk op heeft..

      Verwijderen
    4. Nou bij deze dan Bert! Hierbij mijn eerste bericht op de ENPS site. Ik ben het helaas alwéér niet met je eens… Ik vin de "zieligste ENPSer" wat negatief en geef daarom liever een fles wijn aan degene die zich het hardst heeft ingezet voor de club. En dan kom ik toch weer bij jou Bert… Naar mijn mening verdien jij die fles wijn. Bedankt voor het mooie ENPS welkomst bord, ENPS parasol en de altijd toch maar weer aanwezige drankvoorraad. Als je er nou nog een terrasverwarmer bij kan regelen krijg je van mij persoon lijk nóg een fles wijn!

      Groetjes Robin.

      Verwijderen
    5. ...of een Tarrasch verwarming, om toch in de schaaksfeer te blijven..

      Verwijderen
    6. Ha ha Tarrasch verwarming ! Ben benieuwd hoeveel mensen weten dat Tarrasch een sterke grootmeester was,Wel goed dat je nu ook wat schrijft Robin ( als er 1 schaap over de dam is ) '" Zieligste ENPSer "" is een bestuursgrapje beste Robin,ik maak daar geen deel van uit,ik ben eigenlijk de assistent van de assistent en daar weer de assistent van ,maar terrasverwarming ? Weet u wel wat de stroomkosten zijn ? Geen slecht idee trouwens ! gr Bert

      Verwijderen
  9. In de auto naar Rotterdam hadden we het er nog even over. Jan de Vries moet haast wel de gedoodverfde winnaar zijn. Hij werd vorig jaar nét geen kampioen met het vijfde, dit jaar speelt hij heel zielig extern bij een andere club, hij sneed een belangrijke pees in zijn hand in tweeen en vrijdag greep hij zeer onfortuinmlijk naast de periode titel voor de broadwaytroffee. Oei, wat zielig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen