roterende banner

dinsdag 9 december 2014

Sjaarloos 3 - ENPS 1

Aanstaande zaterdag speelt ENPS1 tegen de club Charlois Europoort, midden in de gelijknamige wijk in Rotterdam Zuid, Charlois. Dat klinkt best sjiek als je het op z'n frans uitspreekt, maar de Rotterdammers zelf spreken heel plat van Sjáárloos.

Charlois Europoort is helemaal geen slechte club, want hun eerste team staat momenteel tweede in de meesterklasse. Maar wij mogen tegen hun derde, en we zijn natuurlijk uit op een maximaal resultaat in andermaal een spannend potje 020 - 010. Voorlopig heeft burgemeester Aboutaleb geen supportersverbod uitgevaardigd, dus als alles goed gaat ben ik er bij en zal ik de thuisblijvers al twitterend op de hoogte houden.

Niek

14 opmerkingen:

  1. Het ENPS (b)logo is een onderdeel van een afdruk van de houtsnede Dag en Nacht van de graficus Maurits Cornelis Escher, uit 1938. Escher werd geboren in het stadspaleis Princessehof aan de Grote Kerkstraat 11 te Leeuwarden. Sedert 1731 was het de residentie van de Duitse Maria Louise van Hessel-Kassel, weduwe van Johan Friso van Nassau-Dietz, stadhouder van Friesland, voorouder van het huidige Nederlandse koningshuis. Tegen het einde van de negentiende eeuw kwam de Princessehof in bezit van de familie Escher.
    In 2018 is Leeuwarden de culturele hoofdstad van Europa. Sommigen van jullie zullen wel weten wat dat is, cultuur. Groet vanuit mijn datsja in Frisia, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je nog steeds ons volgt Ruud,wel een mooie sneer sommigen van jullie weten wat dat is Cultuur ! Ach zet je toch over dat oude zeer ,is ook beter voor je gemoedsrust ,hoop alleen dat het goed met je gaat gr Bert

      Verwijderen
  2. Nou, de gemiddelde ENPSer is bij uitstek cultureel onderlegd als je het mij vraagt. Maar ik heb het toch nog even nagezocht op wikipedia en daar lees ik dat het woord cultuur afgeleid is van colere, zo zie je maar weer! En.. zou Escher wel eens in Sjaarloos zijn geweest? Ruud, groeten terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Speelt ENPS 1 dan met de Meesters in een zaal? Dat zou wel heel leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het niet Bas, maar misschien wel, zou inderdaad super zijn, Werle-Van Wely volgen. Ik heb nog plaats over in de auto, als er supporters zijn die mee willen rijden mail me!

      Verwijderen
  4. Amsterdamse straatcultuur:
    We gaan die kakkerlakken zaterdag mores leren!
    A.noniem (genomineerd voor de zieligste ENPS-er, stemt allen op mijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo praat je niet over je tegenstanders ! Je mag het wel denken maar niet uitspreken ! Respect vriend ,Ik hou wel van je spirit ! maar een andere bewoording was beter geweest !!!!!!!!!! Bert

      Verwijderen
  5. Leeuwarden Culturele hoofdstad van Europa, dat klinkt voor eerdergenoemde sommige ENPS'ers die weten wat cultuur is wellicht als een klok. Andere ENPS'ers die wat feitelijk onderzoek zouden doen, zouden daarentegen tot de conclusie kunnen komen dat Leeuwarden de zieligste Culturele Hoofdstad van Europa uit de geschiedenis is.

    Wat wil het geval: Culturele Hoofdstad van Europa stelt al niet zo veel voor omdat per jaar maar twee landen eigen steden mogen kandideren zodat ook bijvoorbeeld Belgie en Groenland een keer aan de beurt komen.

    De tegenstander van Nederland voor 2018 was Malta, dat heeft eigenlijk maar een dorp, La Valetta, en dat dorp eindigde niettemin gelijk met Leeuwarden. En Leeuwarden versloeg dan wel Maastricht en Eindhoven - maar niet omdat in het noorden de cultuur op een hoger plan staat - maar omdat volgens de jury het zo knap was dat ze met het laagste budget er toch nog iets van hadden weten te maken.

    Een beetje zielig allemaal.

    Er is natuurlijk maar een echte kandidaat in Nederland: AMSTERDAM. Pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leeuwarden! Da's ook toevallig: daar heb ik vrijdagmiddag iets heel cultureels te doen.
    Zo verklap ik dus dat ik niet op tijd terug zal zijn voor de slotronde. Bas, je ontsnapt! Ik kom nog wel snelschaken! gr. arnth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ontsnap? Jij ontsnapt zul je bedoelen, slappeling! Regel een helikopter, doe iets! Ik moet van jou winnen, anders kan ik je niet meer inhalen!
      Dan Steve maar steunen: Hup Steve, hup Steve! Of kom jij ook niet?

      Verwijderen
    2. Ik ben er zeker. Voor jou Bas maakt het niet uit of Arnth speelt of niet, ik ga vrijdag gewoon winnen ;)

      Verwijderen
    3. Noch in lengte, noch in elo zul je me ooit inhalen Bas! These are the facts of life. Accepteer het; zoals ik accepteer dat ik op armeluisvervoer ben aangewezen en morgen dus (als het meezit!) 4,5 uur in de trein zal doorbrengen. Ik ben nu opeens ook erg voor Steve. Hup Steve!!

      Verwijderen
    4. Volgens mij heeft Arnth meer te verliezen dan jij (teniminste áls Steve hem nog voorbij kan), dus laf is het niet Bas! Gezien jullie gezamenlijk belang zou ik de kosten van de helikopterticket delen. Leeuwarden heeft tenslotte een luchthaven!

      Vanavond speelt trouwens zowel ENPS3 als 5. Morgen ENPS1 en maandag ENPS2. Het zal wel weer een record zijn, 8+4+8+8=28 spelers die in vier dagen extern spelen voor ENPS?

      Ik kan helaas niet komen vanavond, ik moet de spannende ontknoping van de interne missen. En de externe wedstrijden. En de gezelligheid. Ik heb een verplicht etentje ... bah bah.

      Bas of Kees zorgen jullie voor de bestanden?

      Verwijderen
  7. Een jaar of 15 geleden speelde ik een jaar voor ''Sjaarloos" omdat ik toen in Rotterdam werkte. Aan het derde bord van het eerste (we waren nog niet gesponsord en Loek van Wely liep er dus niet rond). Uit die tijd herinner ik me de namen van Michel de Wit, Kees van Drunen, Arjen Kouwenhoven, John Leer en van het derde Jesus Canedo en Cor de Wit. Groet de Rotterdammers van me. Jullie zullen deze match zeker winnen. Ik taxeer 2-6.
    De polemische stijl van Tom bevalt me zeer, maar een bezoek aan Leeuwarden maakt je duidelijk dat ''off with her first, then we'll have a trial' ook in dit geval geen goed idee is. Een stadspaleis gewijd aan keramiek brengt je in herinnering ''that we should all try to live up to the level of our blue china''.
    Bert: Nahum 1:2.

    BeantwoordenVerwijderen