roterende banner

donderdag 10 juli 2014

Steve speelt goed in B-groep SPA

Mijn tegenstander van gisteren (ronde 5) was pas 11 jaar oud (!). Een jong talent getraind door Yochanan Afek, zijn naam is Maarten Hoeneveld.
Ik was een beetje zenuwachtig voor de partij, die jochies tegenwoordig zijn echt gevaarlijk, vooral tactisch, en hun Elo reflecteert hun werkelijke speelsterkte niet. Gelukkig kon ik de partij sturen naar een positionele stelling waar hij vroeg het spoor bijster was en ik won vrij makkelijk.

Eergisteren, ronde 4, won ik een miniatuur met zwart:

Bart Feltman - Steve Michel
1. b4 e5 2. Bb2 Bxb4 3. Bxe5 Nf6 4. Nf3 O-O 5. e3 d5 6. Be2 c5 7. a3 Ba5 8. Nc3 Bxc3 9. Bxc3 Nc6 10. d4 Ne4 11. Bb2 Qa5+ (diagram)
12. Nd2 cxd4 13. exd4 Re8 14. f3 Nc3 15. Bxc3 Qxc3 16. O-O Nxd4 17. Bd3 Bf5 0-1

Vandaag moet ik weer tegen een jochie! Laurens Schilstra, een sympathiek jong talent van Zukertort Amstelveen. Hij maakte remise tegen Bert Wijchgel extern dit seizoen, en versloeg Manuri in dit toernooi. Het wordt weer spannend!
Steve

[NV: Steve staat nu met 4 uit 5 tweede in groep B!]

3 opmerkingen:

  1. Ik heb geblunderd dus, Dh4 op zet 28 of 29 wint :(

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge jonge ! Dit had ik niet verwacht dat Laurens zowel Manuri als Steve zou verslaan ! In mijn partij blunderde Laurens,ik blunder nooit,speel van nature slecht,dus kan je ook nooit blunderen ! Zet hem op heren van ENPS kom morgen kijken! Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een blunder is een zet waardoor het resultaat van de partij verandert.

    BeantwoordenVerwijderen