roterende banner

maandag 15 april 2013

Partij van Kees

Stelling na 30. ... Th3-d3

Mijn partij is eigenlijk niet om aan te zien, toch misschien wel leuk ter lering voor de site, een van de kampioenspartijen hoort er toch wel op te staan. De opening gaat nog best goed en ik kom na 25 ... Dg3+ gewonnen te staan, na het simpele g6 is het over en uit. Maar het wordt nog veel erger: na 33 Te2 is 33 ... Tg6+ ook over en sluiten. Ten slotte is in het verre eindspel na 46 Txb7 het simpele h2 mat in 8. Mijn tegenstander verprutst het in de laatste zet, (gelukkig maar), als hij 49 Tb8+ Kh7 50 Tb7 speelt verlies ik als nog. Wat slecht gespeeld allemaal, bah...
Groet, kees

2 opmerkingen:

  1. Maar wel en lekker dynamisch potje! Ik nam de foto, bekeek de stellen en dacht aan 30. ... Tf6-h6! ipv 30. ... Td3.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat erg Tb8 en Tb7. Maar ja.... je had het inderdaad veel eerder af moeten maken. Op het laatst ging het mis, je had geen tijd meer, ik kan t weten, was je zetten aan het noteren de laatste 5 minuten!

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen