roterende banner

zaterdag 15 december 2012

Interne ronde 14, extern weer winst

ENPS 5 pakt de winnende draad weer op en won van de dove schakers van TOG. Dove mensen, lekker rustig zou je denken, maar niks hoor. Omdat ze het zelf niet horen wisten ze toch nog aardig wat geluiden te produceren. Er werden grappen gemaakt dat ze waarschijnlijk voortdurend gezamenlijk hun partijen analyseerden in de voor ons onbegrijpelijke gebarentaal. Maar als dat al het geval was, ze hadden er niet veel aan. We kwamen snel op 2-0 door winst van Har en Sander. Het zou dus wel goed komen, want op het vierde bord had Asha een paar stukken en een berg pionnen meer, het kon niet mis gaan.... maar ze liet een eenvoudig en onnodig mat toe!! Arme Asha, als ik iemand een punt gun dan is zij het wel. 2-1 dus, het werd nog even spannend. Rimme op bord drie had een gevaarlijke vrijpion tegenover zich, maar maakte als laatste remise. 2½-1½ en de koppositie in de poule verstevigd.
Vlak voor het drama: Asha laat mat toe doordat
de zwarte dame ongehinderd naar f3 mag
Mark Hecker vergrootte zijn achterstand op nummer 1 in de interne door gedecideerd te verliezen van Bas. Mark stond na een zetje of 25 vier (!) pionnen achter. Een ernstig gevalletje van je dag niet hebben lijkt me. Eén keer een pion wegblunderen, oké. Bij twee keer kan ik me ook iets indenken... maar vier!?
Mark vs Bas 0-1 en Ciel vs Theo H 1-0

Niek

5 opmerkingen:

  1. Volgens mij kunnen we Peter Hoekstra alvast feliciteren met de winst van de eerste helft gezien zijn voorsprong. Vooral als hij volgende week niet komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ik wilde hem volgende week verslaan ;D
    Dan heb ik eindelijk weer tijd om langs te komen aangezien de laatste ronde in Hillegom op zaterdag gespeeld wordt.

    Leuk verslag en goed om te zien dat de zegereeks weer is ingezet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je weer eens komt vrijdag, Stefan.
      En hopelijk kom je in onze tweede competitiehelft vaker en ga je Peter flinke concurrentie bezorgen!

      Verwijderen
    2. Dan zit er geen toernooi op vrijdag dat ik van plan ben om te spelen en dan kom ik dus ook weer meer dan geregeld

      Verwijderen
  3. Ter verdediging van Mark: Aangenomen damegambiet is er al een, zijn blunder kostte er nog twee en de vierde kon ik daarna niet meteen slaan maar het was waarschijnlijk wel terecht dat Mark die pion opgaf. Hij heeft echt niet zo slecht gespeeld!

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen