roterende banner

maandag 10 december 2012

ENPS-ers op dreef in 3e ronde Kattenburger open

Zondag was de 3e ronde van de Kattenburger open. Het is een leuk toernooi georganiseerd door de Raadsheer met eens per maand op zondagmiddag een partij volgens Zwitsers systeem. Gerie doet weer veel goed werk! Ben de Leur had de eerste twee rondes gewonnen en had het niet makkelijk tegen Ben Wijgers, maar wist door eeuwig schaak remise te houden. Steve Michel had 1.5 punt uit de eerste twee rondes en speelde gedegen naar een overwinning. Ik had 1 punt uit de eerste 2 rondes en speelde tegen Anjo Vlug een goede partij, want bijna alle 21 zetten waren de beste volgens de computer achteraf. Misschien ben ik wel in vorm! Steve zei over mijn partij dat ik alles had wat ik wensen kon en dat klopte ook: een betere stelling in het centrum, geen tegenspel en uiteindelijk een koningsaanval met veel stukken tegen weinig stukken. Martin Rekelhof en Frans Altena hadden een half punt uit de eerste twee rondes en wonnen allebei. Martin's tegenstander zwichtte na veel dreigingen richting de koning en toen ik bij Frans keek stond hij geloof ik een stuk voor. Tony had ook iets recht te zetten, want in de eerste twee rondes had hij verloren. Er kwam een spannende stelling op het bord, waarin Tony een paard had voor 3 pionnen en zijn koning wat open stond. Maar heel rustig en goed haalde hij de overwinning binnen. Al met al 5.5 uit 6 voor ENPS-ers tijdens deze ronde.

Op 12 januari begint bij Het probleem/Tal/DCG ook een toernooi met elke maand een ronde, maar dan op zaterdagmiddag.

Pieter Oldenhove

6 opmerkingen:

  1. Ik wil die 21 briljante zetten graag zien Pieter. Mail me de partij en ik zal m hier publiceren.
    Dank voor het verslag!
    Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onverslaanbaar waren we dus afgelopen zondag bij de Raadsheer! Vanavond cupteam bij het grasmat. Als je zin hebt in een fietstochtje en een sapje, mi leuk om te komen buurten!

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3-1 ! De serie gaat maar door!
    Peter H rem
    Stefan rem
    Peter N 1 (en de volgende ronde gehaald)
    Kees B 1

    We zijn nog steeds ongeslagen! Hoe is de stand nu?

    Morgen, Ruud een pot voor E1 vooruit
    Overmorgen Raadsheer 2 - E2, een zware aanslag op onze reeks, duimen enps ertjes!

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi resultaat! Nummertje 18 in de serie alweer...

    In de kwartfinale mogen we het op gaan nemen tegen Pegasus of EsPion, zij spelen vanavond tegen elkaar.

    Een klein tikfoutje van Ronald hierboven, ENPS 3 speelt morgen tegen de Raadsheer 2, niet ENPS 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Morgen wordt spannend tegen Raadsheer 2: ze hebben een duidelijk hogere gemiddelde rating, staan eerste in de poule en we spelen uit...

    Dat wordt knokken om de reeks levend te houden!

    BeantwoordenVerwijderen