roterende banner

vrijdag 19 oktober 2012

Partij ENPS1 Ben de Leur

Met commentaar van Ben!

5 opmerkingen:

  1. Ik verbaas me een beetje over de actie om Tb8 en Tb4 te spelen. Nu pakte het heel goed uit, maar is dit thematisch? De toren lijkt me nogal kwetsbaar....
    Verder heel mooi gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Pieter,
    ik weet niet of je het kommentaar hebt gezien in PGN, maar de Philidor is nieuw voor mij, dit is een van de 1e partijen die ik er mee speel!
    En volgens mijn database is Tb8 een nieuwtje, dus of het thematisch is??
    Maar de Toren lijkt me niet zo kwetsnbaar en met c5 en Tb7 dreig ik een stuk te winnen.
    Maar naar aanleiding van je vraag Deep Fritz op mijn I7 wat langer laten aanstaan en dan komt DF met -.085. Daar ik een pion achter sta en Fritz een houtjes teller is, moet ik toch wel goed staan! Vond ik zelf ook overigens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat de Philidor een rustige opening was, met positioneel spel enzo. Is toch helemaal niet de bedoeling dat je in 22 zetten mat zet, Ben!? Je snapt er duidelijk nog niets van, blijven oefenen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan ben toch echt wel een schaak-Tokkie als je (Chiel) zoiets opschrijft.
    (Kunnen Tokkies schrijven?)

    gr.rr :)

    BeantwoordenVerwijderen