roterende banner

zaterdag 6 oktober 2012

Interne competitie ronde 4

Peter Hoekstra, de nieuwe lijstaanvoerder
Over belangstelling hebben we niet te klagen, 21 Enpsers waren op de interne competitie afgekomen. Waaronder Andre van Rijn, leuk om die weer op de club te zien. ik speelde tot het gaatje en heb dus beperkt iets gezien van de andere partijen. Chiel offerde een toren en een dame om mat te zetten, die partij zou ik wel willen zien op de website. Peter Hoekstra maakte indruk door een sterke overwinning op Pieter, die iets uit vorm lijkt te zijn. Sanne won soeverein van Albert. Andre van Rijn leek heel sterk uit de opening te komen, nadat Mark door de zaal had geroepen, waarom speel ik een opening die ik niet ken, toch was Mark in het eindspel de handigste en won. Har gaf op Jord op het moment dat hij zijn dame ging verliezen, in de analyse bleek echter dat het nog zeker niet verloren stond. Har vond ondanks dat dat Jord de overwinning verdiende, die had geweldig gespeeld. Tony en Rimme speelde remise. Grappigste moment van de avond was dat Asha vond dat Roeland niet op mocht geven van een kwaliteitsverlies, er werd doorgespeeld, waarna enkele zetten later Roeland alsnog terecht opgaf.

Donderdag speel E3, tegen VAS 7, komt allen ons aanmoedigen......
Groet, Kees

Uitslagen / Stand

5 opmerkingen:

  1. Hier de pgn van mijn partij, Niek. Kun je daar wat mee?

    [Event "ENPS intern, r4"]
    [Site "?"]
    [Date "2012.10.05"]
    [Round "?"]
    [White "Bakker, Theo"]
    [Black "Reemer, Chiel"]
    [Result "0-1"]
    [PlyCount "54"]

    1. Nf3 d6 2. g3 e5 3. d3 f5 4. Bg2 Nf6 5. c4 Nbd7 6. Nc3 c6 7. Ng5 Nb6 8. b3 $6
    {tot hier een normale opening, maar deze zet lijkt niet consistent. de
    pionstructuur ziet er nu wat gaterig uit en ik weet niet wat die loper op de
    lange diagonaal zou moeten doen.} Be7 9. f4 $6 {twee dubieuze zetten op rij en
    wits voordeel is weg. vanaf dit moment voelde ik ook dat ik beter stond.
    gatenkaas!} (9. O-O O-O 10. Qc2 {en wit houdt een plusje.}) 9... O-O 10. Nh3 e4
    11. Bb2 $2 {ok, dat was het plan, maar wit moest hier snel d4 spelen om de
    schade te beperken. nu gaat het hard bergafwaarts.} (11. d4 Ng4 12. Nf2 Nxf2
    13. Kxf2 $17) 11... d5 12. e3 Ng4 13. Qd2 exd3 14. Nf2 Nxf2 15. Kxf2 dxc4 16.
    Rhe1 Bc5 17. Kf1 Be6 18. Na4 (18. e4 $4 Qd4) 18... Nxa4 19. bxa4 Bd5 20. Qc3
    Rf7 21. e4 fxe4 22. Bxe4 Qf8 23. a3 Rxf4+ 24. gxf4 Qxf4+ 25. Kg2 Qg4+ 26. Kh1
    Qf3+ {het dameoffer is niet nodig, maar dit leek me de mooiste manier. Theo
    was zo aardig het me te laten afmaken.} 27. Bxf3 Bxf3# 0-1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie een leeg bord als ik chrome gebruik (andere browsers nog niet geprobeerd)

    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt, hij werkt niet in Chrome. Ik denk dat Johan vd Maas daar ook last van had hij klaagde ook al eerder over een leeg bord. In de statistieken van het blog zie ik dat Chrome op nummer 1 staat:
    Chrome (32%)
    Firefox (31%)
    Internet Explorer (20%)
    Safari (12%)
    Excuus dus aan de grootste groep gebruikers van dit blog! SVP een andere browser gebruiken als je de partij naspelen wil. Zelf gebruik ik Firefox, ik ben daar nog niet ontevreden over. Ondertussen houd ik mij aanbevolen voor een alternatief, wie-o-wie weet een goed&gratis online pgn-viewertje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. in safari doet het schaakbordje het ook niet, Firefox doet het als een trein.

    groet,
    Kees

    Leuke partij Chiel!

    BeantwoordenVerwijderen