roterende banner

zaterdag 5 november 2011

Interne competitie ronde 8

Er was geen usb-stick gisteravond, en ik was zelf weg voor het eind van de avond ... dus wie heeft er nog een paar uitslagen voor me? Wat ik weet: Mark won (hij stond bere slecht maar had bijna een uur meer op de klok) van Theo B. Niek won van Rimme en Albert van Joost. Sanne verloor (blunder) tegen Dick de Graaf, Leo won van Aisa, ook onterecht vonden ze beide.
Maar er waren meer partijen, wie kan me aanvullen? ... Kees-Tony? En Pieter-Steve? etc. schrijf ajb hieronder wat je weet
Gevecht om de eerste plaats.
Dat krijg je van al die verdovende en hallucineerende hasjdrugs. Duck dacht op een geven moment dat ie Katrien had geslagen. Maar in werkelijkheid won hij van Theo H.
Niek

15 opmerkingen:

  1. Steve won verdiend van mij. In een scherpe variant kwam hij al snel beter te staan en hij maakte geen fouten bij de tactische dreigingen.

    Kees zei dat hij gewonnen heeft gestaan tegen Tony, maar toen ik kwam kijken stonden er aan beide kanten een dame en twee torens met wat pionnen. Tony had nog 4 minuten, Kees 8. Kees zijn koning kwam onveilig te staan en Tony buitte dat goed uit met de ene krachtige zet na de andere. Het werd mat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, volgens Sanne staat Johan (die er niet was) weer bovenaan. Steve 2e. Arjan (die bij het Eijgenbrood toernooi was) 3e en ik ben gezakt naar de 4e plek. Maar iedereen staat dicht bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit gedicht had ik willen citeren aan het begin van de avond:

    November
    Het regent en het is november;
    Weer keert het najaar en belaagt
    Het hart, dat droef, maar steeds gewender,
    Zijn heimelijke pijnen draagt.

    En in de kamer, waar gelaten
    Het daaglijks leven wordt verricht,
    Schijnt uit de troosteloze straten
    Een ongekleurd namiddaglicht.

    De jaren gaan zoals zij gingen,
    Er is allengs geen onderscheid
    Meer tussen dove erinneringen
    En wat geleefd wordt en verbeid.

    Verloren zijn de prille wegen
    Om te ontkomen aan de tijd;
    Altijd november, altijd regen,
    Altijd dit lege hart, altijd.

    J.C. Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar na de verwoestende combinatie van Tony had het ook na afloop gekund.

    kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. overigens wordt vaak gedacht dat niets rijmt op herfst, maar deze week hoor ik het volgende gedicht:

    De kop van Noord-Holland
    Een storm in de herfst
    Dit was Wieringerwerf
    Op zijn Wieringerwerfst

    van Evert van IJdic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Kees: Je had een geschiktere november kunnen uitkiezen voor dat gedicht. Ik heb vanmiddag in mijn t-shirtje in een heerlijk zonnetje gestaan.

    Maar het gedicht is prachtig.

    Die van de herfst is ook leuk, maar die dichter smokkelt natuurlijk wel een beetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Kees is toch heel erg veelzijdig. Afgelopen woensdag zag ik hem op de 1e rij zitten bij Arjen Ederveen in de Kleine Komedie. In de pauze klaagde hij nog dat hij geen rol had gekregen. Maar na de pauze mocht hij op het toneel Geurtje (een net gescheiden vrouw) mimen. En hij deed het fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ..... verwoestende combinatie? Klinkt als iets publiceerbaars?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marcel Hofman speelde tegen Frans Altena , 1-0 ('clash of the clutches', vlgs Sanne :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, prachtige alliteratie toch? plus referend aan cultklassieker = drie keer woordwaarde, screw word feud.

    Het woord "hasjdrugs" roept bij mij associaties met Andries Knevel op. Dat kan niet de bedoeling zijn.

    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hashdrugs, dat moet je toch snuiven?
    gr.rr ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aan hashiesh en aan wiet hebben we maling
    We roken paling, wij roken paling
    Heroïne, cocaïne doet ons ook niet veel
    Veel liever roken wij makreel

    gr.rr;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat Duck geen internet heeft, ik zal morgen een printje van deze mooie commentaren voor hem meenemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De sint zat laatst te denken,
    wat zal ik oom Duck toch schenken?
    Wordt het cappuccino of een borrel...
    Hij zuchtte diep en stak er nog een op.

    Toen kreeg hij een idee,
    Niet één presentje maar wel twee!

    Als eerste dope, het liefst een forse korrel,
    met als toe een zakje zoete drop.

    Rap was er een Piet ter been,
    die dropte de verrassing in Duck zijn schoorsteen.

    gr.rr

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oom Duck zat genoeglijk 'iets' te roken,
    (de ogen rood, de stem wat hees,
    de longen zwart als een goede Nepalees)
    toen iets zijn haard kwam uitgedoken.

    "Kijk nou toch," zei hij, "warempel!"
    Hij bekeek begerig het pakketje,
    zich verheugend op een verzetje.
    "Ach, uit Spanje!" las hij op het stempel.

    Hij constateerde in shock,
    dat het om drop bleek te gaan
    en om een mooie, bruine Afghaan,
    "Maar ik rook alleen blonde Maroc!"

    BeantwoordenVerwijderen