roterende banner

zaterdag 8 oktober 2011

ENPS 1 - VAS 4

Helaas, we gingen kopje onder.

We begonnen echter goed, ik kwam om half 10 binnen, toen had Bert(6) al gewonnen. 1-0
Daarna ging het een stukje minder.
Ruud (1) had uiteindelijk een betere loper in het eindspel, maar dat was niet voldoende, remise dus 1,5-0,5
Ron (8) had een stuk tegen 3 pionnen. Uiteindelijk liep dat verkeerd af tegen een van de zeer jonge vas speler. 1,5-1,5
Bas (5) en Mark (4) gingen er helaas ook vanaf. Bas overzag iets en Mark kwam er niet door en werd uiteindelijk in het verre middenspel uitgeteld 1,5 – 3,5
Kees (3) moest vechten voor een half punt, dat deed ie bekwaam 2-4
Hadden we nog over de debutant Pieter (7), en Peter (2)
Pieter kwam na een zware strijd tegen het andere jonge ventje in een theoretisch remise eindspel. 2,5 – 4,5
Als laatste Peter (2) met nog 5 minuten op de klok, tegenstander iets van 10 besloten ze tot remise. Qua stand op hert bord, rechtvaardig denk ik. 3-5

Al met al een terechte nederlaag (ondanks de 2 15/1600 jochies bij de tegenpartij)
Maar ik denk dat er nog weinig aan de hand is, in onze afdeling kan het alle kanten uit!
Ronald Post

2 opmerkingen:

  1. Het "jochie" waar ik tegen moest is overigens wel kampioen van Amsterdam en 3e van Nederland voor 12-jarigen. Hij had in het science park toernooi Arjan van Tuijl van het bord gemept en zijn rating is met 1690 al best redelijk en gaat flink stijgen als hij zo doorspeelt. Hij had geen echte fout gemaakt en wel een briljante tactische zet gespeeld die ik niet aan zag komen. Overigens stond ik na 25 zetten nog wel duidelijk beter, maar met een wat mindere (en zijn briljante) zet werden de rollen omgedraaid. Er is nog een leuk filmpje van hem en zijn broer op het jeugdjournaal te vinden (google op Veron Roesink).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij deed het vrijdag erg netjes, net als zijn broertje overigens. De rating van die boys loopt inmiddels aardig op, die ander heeft ook dik 1600. Zal mij niks verbazen als ze aan het einde van dit jaar op 1750/1850 staan!

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen