roterende banner

maandag 12 januari 2009

Sleutelduel voor het eerste

Woensdagavond speelt ENPS-1 uit tegen Raadsheer-1. Het is DE wedstrijd van de poule 1A, want op dit moment lijken ENPS en De Raadsheer de enige titelkandidaten.

ENPS supporters kunnen massaal naar De Raadsheer komen, het adres is
   Kattenburgerstraat 150
Er kan geparkeerd worden langs de Kattenburgerstraat. Parkeren na 21:00 uur is gratis!

Vorig jaar werd de wedstrijd tussen E1 en RH1 ook gespeeld en nipt gewonnen door ons. Het was destijds ook al een sleutelwedstrijd, maar toen met degradatie als inzet. Voor die wedstrijd mailde captain Ronald het volgende aardige verhaaltje:
Dame en heren, voor mij persoonlijk staat er een historische wedstrijd op het programma

ENPS 1 tegen Raadsheer 1
De Raadsheer is mijn andere schaakliefde, vroeger heb ik daar gespeeld. Vanaf jeugdschaak t/m te tijd dat ik bij ENPS terecht kwam. Zo van 1971 t/m 1990 (de laatste 10 jaar was ik dubbellid) of zo. Leuk bewijs vind je hier: www.svderaadsheer.nl

Je vind me daar wel ergens!

Overigens, er zijn natuurlijk vele RH/E ontmoetingen geweest. Maar vanaf 1980 in ieder geval niet met de eerste teams!

Ooit hadden we een geweldig treffen. Alles in de 2e klasse! Op donderdag Raadsheer 1 tegen E2. Uitslag 8,5-1,5. De volgende avond E1 tegen Raadsheer 2. Het ging net goed! 9-1. Wij wonnen de dubbel dus. Een opmerkelijke rol van Wouter Smit van de Raadsheer destijds. Tegen ons eerste wist ie te winnen, en als invaller in RH1 gaf ie een halfje af!"

Tot zover Ronald. We wonnen onze wedstrijd van vorig jaar wel, maar beide teams teams degradeerden tenslotte toch, vandaar dat we elkaar nu weer treffen. Een kort verslagje van de westrijd van vorig jaar lees je elders op deze website.
Niek

1 opmerking:

  1. 4-4 geworden, wat een pot. eigenlijk maar 1 echt normale uitslag! Prachtige zege van Ben, hoewel dat niet zonders slag of stoot ging

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen