roterende banner

woensdag 26 juni 2024

De SGA Cup!

Vandaag, op deze zonnige dag, heeft onze schaakclub ENPS de prestigieuze SGA Cup in ontvangst mogen nemen. De cup, tegenwoordig bekend als de gouden beker, blijft echter traditioneel zilverkleurig. Deze wisselbeker werd overhandigd door Theo Weijers. We zijn bijzonder trots op deze prachtige prestatie, aangezien ENPS de cup nu al vijf keer heeft gewonnen in de afgelopen elf jaar.

De beker zal een plaatsje krijgen in onze materiaalkast, waar hij symbool zal staan voor, tja wat eigenlijk, zeg maar onze strijdlust.

Theo Weijers gaf tijdens de uitreiking aan dat er een plaatje op de cup ontbreekt. Dit plaatje zou uitleggen dat de cup vernoemd is naar een internationaal arbiter uit Amstelveen, die veel voor de SGA heeft betekend. We zijn op zoek naar meer informatie over deze persoon en wie dit zou kunnen zijn. Mocht iemand hier meer over weten, dan horen we dat graag!

We wensen iedereen een mooie schaakzomer toe en raden aan om onze website in de gaten te houden voor de nieuwe plannen voor volgend jaar. Samen kijken we uit naar nog meer schaaksuccessen en gezelligheid in de toekomst.

Met sportieve groet,
Schaakclub ENPS

13 opmerkingen:

  1. Ik zou zeggen dat 'ENPS de cup nu al vijf keer heeft gewonnen in de afgelopen 10 edities' dat klinkt mooier dan 11 jaar en is nog waar ook (want er is 1 coronajaar overgeslagen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik de beker goed bekijk kunnen we dat volgend jaar weer zeggen, want er ontbreken 2 jaren. (Of staan we dan op 6 ?!)
      Theo

      Verwijderen
  2. Beste mensen, allereerst gefeliciteerd met het winnen van de cup. Maar die internationaal arbiter, dat kan niemand anders dan Wouter Simonis zijn. Vele malen arbiter geweest bij bijvoorbeeld IBM-toernooien maar ook een aantal bestuursfuncties bij de SGA vervuld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wim, even een hele late reactie. Ik sprak Wouter Simonis himself afgelopen zaterdag, en we denken dat het om Wil Haggenburg gaat! Veel groeten, Boudewijn

      Verwijderen
  3. Vroeger maar ja dan spreek ik echt over vroeger ! Ging het bij een prijsuitreiking toch wat anders aan toe ! Iedereen pakkie netjes ! Met das ! Kortom het moest een plechtige gebeurtenis worden ! Kijk nou naar deze foto ! Kees was aan het grasmaaien is zo van het grasveld weggetrokken ! Kees werd door zijn vrouw gebeld "" Kees je moet een of andere kutbeker in ontvangst nemen !"" Kees "" oh la la effe vergeten !"" Theo had ook al helemaal geen zin in al die poespas "" Hier heb je die beker en nou maar weer oprotten !"" De ene andere aanwezige was de fotograaf ! Die dacht natuurlijk "" Met deze foto pak ik geen prijs voor "" De beste foto van het jaar !"" Tip van Bert "" Stuur die beker gewoon per Bol.com !""

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De fotograaf was ik - toevallig in het MEC aanwezig. En idd dat dacht ik. Maar eigenlijk verwacht ik nooit een prijs voor een foto. Zelfs geen pulitzer- of nobelprijs voor mijn schrijfsels, hah.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd. En overigens ben ik van mening dat Kees zijn plant beter mag verzorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens de locale botanicus verkeert de plant in uitstekende conditie en hoort hij er zo uit te zien. Met vriendelijke groet van de verzorger, Kees

      Verwijderen
    2. beter kan het niet worden verwoord:
      https://youtu.be/AFU_1gqvkJI?si=rs2PUqTZxxdG3vxJ

      Verwijderen
    3. Ook amnesty international bevestigd: De plant op de foto van de SGA cup is niet verwaarloosd. “De plant lijkt verwaarloosd, maar voelt zich kip lekker. Hij is daardoor overigens niet eetbaar” aldus de sympathieke woordvoerder.

      Verwijderen
    4. Al dat gezeik op deze site over de gezondheid van die plant ,heeft die plant zich erg van aangetrokken ! Die plant ligt nu op de I.C . Bezoekadres : Botanische Tuin Ziekenhuis afd gefrustreerde planten .

      Verwijderen
    5. Ook al mijn planten liggen /staan bij dat Botanische Tuin Ziekenhuis ! Ik had teveel flessen jonge jenever ( Ik drink het niet ) Ze waren van de vrachtwagen gedonderd ! Dus ik geef ze elke dag Hartevelt Jonge Jenever ! Ging in eerste instantie hard stikke goed ! Groeiden als een Tierelier ! Totdat ik ze Bokma Jonge Jenever gaf ! Nu staan ze op apegapen ! Volgens de Tuin dokter is dat een bekend fenomeen ! Je moet NOOIT twee verschillende Jenevers aan je planten geven !

      Verwijderen
    6. Dat is nog erger dan twee verschillende soorten wijnen, ook al zijn die fris en fruitig zodat ze geschikt zijn voor mij :p ;-)
      Boudy

      Verwijderen