roterende banner

maandag 26 juni 2023

Aran (?) en Daan (?) onder de winnaars van óns KLT

Ronald Post vertelde me eens dat ons Amsterdamse KroegLopersToernooi de aller oudste is. Na de eerste editie in 1992 is de succesformule door heel veel steden gekopieerd. En dat gaat dus nog steeds door, getuige het eerste kroegloperstoernooi van Haarlem van vorige week, zie het stukje hieronder.
Ronald vertelde zelfs dat ook het idee van hem afkomstig is! Het is gebaseerd op vergelijkbare dagtoernooien uit de bridgewereld, waarin je dus ook met duo's speelt. Wat een historische eer & roem valt ons ENPS weer ten deel! Jammer alleen wel dat deze kennis niet breed gedeeld is, hopelijk draagt dit stukje bij aan grotere bekendheid er van :-)

Nog steeds is de organisatie elk jaar in handen van onder meer een aantal (ex) ENPS-ers, zoals Ronald, Marike, Gerie, Mieke en Bas. Dit jaar zat ook Kees in de organisatie, en Paul Scheermeijer mag niet onvermeld blijven - geen ENPS-er, maar toch al sinds 1993 er bij.

Uit puur nostalgische (en voor mij niet helemaal begrijpelijke) overwegingen wordt elk jaar de indeling niet met een van de speciaal daarvoor ontwikkelde online programma's gedaan, maar met de hand. Ons toernooi kan sowieso niet verweten worden dat het online goed vertegenwoordigd is. De inschrijving en website voldoen nog keurig aan de standaarden van de vorige eeuw, en degenen (zoals ik) die een dag later op zoek gaan naar de eindstand vangen bot.

Deze keer staat er een kort berichtje van fotograaf Harry Gielen op schaaksite.nl  Hij geeft de minimale informatie "Het was warm, vol en heel gezellig. Zo gezellig dat vijf teams op de eerste plaats eindigden!" en een link naar zijn (prachtige) foto-site. De eerste vijf foto's zullen wel de winnaars zijn denk ik dan. Daarbij staan Aran en Daan! En ook een duo van onze 'broederclub' SOPSWEPS. Hier de betreffende foto's:


Aran en Manuel met The Godfather
Daan did it again
De jongens van SOPSWEPS (Dinand en Li)
Niek
 
PS: willen lezers die het weten de (link naar de) stand doorgeven?

Nog een PS en Trouwens: onder de deelnemers van gisteren zag ik ook de Geert Mak van het schaken, Dirk Goes. Dirk, wordt het niet eens tijd om de geschiedenis van ons kroegloperstoernooi en alle navolgers uit te pluizen en vast te leggen?

7 opmerkingen:

  1. Ik krijg wel erg de schuld van die gekke Niek. Maar het idee is inderdaad overgenomen uit de bridgewereld.
    Destijds vond ik bij de nieuwe ENPS bestuursleden, Marike en Cora een “laten we dat doen”, nevenlid en makker Gerie deed ook mee, hij werd natuurlijk onze gedroomde wedstrijdleider. Volgens mij was het Gerie, die voorstelde om met duo´s te spelen in plaats van alleen.
    Uiteraard een hele goede move! Editie 1 telde dacht ik ruim 40 paren (vond ik al heel veel), editie 2 kwam Paul erbij, men vond het toernooi blijkbaar leuk en we kwamen tot iets van 80 paren. Vanaf editie 3, meestal ruim 100 koppels.
    Momenteel staan we nu op 29 KLT toernooien! Hebben we toch, met dank aan heel veel schakers geflikt.
    Overigens is Marike nu met de uitslag bezig, Paul en Gerie ruimen vandaag het materiaal op en ik zit luierend op mijn terras, in Groesbeek, hun geestelijk te ondersteunen.
    Persoonlijk vind ik het geweldig dat er nu overal KLT toernooien zijn, zelfs in de dam wereld.
    Wellicht komt er ook een KLT Groesbeek
    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. & roem , vond ik een passende woordspeling van Niek, dank

      Verwijderen
  2. En de eindstand is gepubliceerd! Eric van Rijkom (z'n team) eindigde met 8,5 punten op de 23e plek, dat is ontzettend goed in zo'n zwaar deelnemersveld. Onze B kampioen beleeft bij zijn comeback gelijk een topseizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vraagje : Waar is die eindstand gepubliceerd ? heb van alles geprobeerd ook mariked.homexs4all.nl en natuurlijk KroeglopersToernooi schaken 25 juni 2023 in Amsterdam .alles vergeefs .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op https://mariked.home.xs4all.nl/ onderaan de pagina staat een link

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of direct naar https://mariked.home.xs4all.nl/Uitslag2023.htm

      Verwijderen
    2. Bukanmain ! ( Ongelofelijk ) muulek dese ! Zouden we op de Pasar Malam zeggen ,vroeger was mariked.homexs4all.nl voldoende nu moet je ook nog eens naar de Link van Linke Loutje .Maar o.k toch gelukt dankzij Niek .Tuhan Allah zal je belonen want ik doe het niet ! 🕵️‍♀️😎🥸

      Verwijderen