roterende banner

woensdag 10 februari 2010

E1 houdt C6 op 4-4

Op het laatste moment hadden we een invaller nodig want Peter was de pot helemaal vergeten. Hij was nog wel van plan om te komen, maar voor kwart voor negen was niet meer gelukt. Ik ben maar ingevallen toen (hierdoor kreeg Erik wit ipv zwart)

3)   Bert won heel soepeltjes 1-0
8)   Ronald kwam matig uit de opening, speelde het bevrijdende d5.... maar was toch te vroeg 1-1
4)   Jan trok alweer de ratingsterkste aan, (net als tegen Oosten Toren). Ging aardig maar in het eindspel liep het toch verkeerd af 1-2
6)   Mark verloor een iets slechter eindspel (pionnen strucktuur en loper tegen paard) 1-3
5)   Erik wist te organiseren dat zijn tegenstander niet alleen een slechte stelling had, maar ook tijdnood. Hij speelde dat heel netjes 2-3
2)   Kees kwam verloren te staan, maar tegenpartij liet het gelukkig verzanden in remise (lopers ongelijke kleur) 2½-3½
7)   Bas stond een beetje klem, hoe ie er uit kwam.... is voor mij en hem wellicht nog steeds een raadsel. Maar eenmaal los..... liep het op rolletjes! 3½-3½
1)   Roel leek niet slecht te staan maar kwam aan het einde toch in een slecht eindspel terecht. Wist het laatste pionnetje te hakken. Toen moest de tegenpartij in minder dan een minuut met loper en paard mat zetten. Met heel veel tijd is dat al lastig.... Nu onmogelijk! 4-4
Ronald

7 opmerkingen:

  1. maar dat is super
    die jongens hebben toch gemiddeld 2000+ .... degradatiekans wordt steeds kleiner! Laurierboom-Gambiet heeft trouwens mede dankzij Steve Michel zijn eerste potje gewonnen, ze lopen dus een matchpuntje in..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niek,

    Onze ervaring van de vorige ronde promotie klasse speelt ons parten. Ook ik zie de wereld uitsluiten in degradatie kansen. Gelukkig hebben we tegenwoordig Roel in de gelederen. Niet belast met de erfenis ziet hij E1 meedraaien als goede middenmotor waar elke club rekening mee moet houden. Degradatie komt niet eens in hem op. Voor mij een eye opener en ik zie de wereld nu ook zo, nog twee keer winnen en dan zijn we tweede in het jaar met versterkte promotie!!!!!

    Cheers,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie uitslag mensen!
    Degraditie? Digradetie? Waar ligt dat, Dagridetië?

    Als jullie niet oppassen moeten jullie nog eens op zaterdag gaan spelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hoeven niet bang te zijn: We zitten in de middenmoot en krijgen nog twee gelijkwaardige
    tegenstanders. Alles is nog mogelijk, maar we hebben het niet in eigen hand om bij de bovenste of de onderste twee te eindigen. Gewoon onbevangen er tegenaan, op weg naar een nieuwe mijlpaal voor ENPS!

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zeg je nou Bas? hebben we het niet in eigen hand om bij de onderste twee te eindigen? Het is nog veel erger dan ik dacht! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet trouwens best hoe ik eruit kwam: Hij kon mijn damevleugel oprollen, maar ging op de koningsvleugel verder, en daar profiteerde ik van: Ik speelde achter elkaar h3, gxh4, h5, h6, hxg7 en kreeg nu opeens kansen op de koningsvleugel en daarmee weer hoop. Waarom dat allemaal mocht terwijl mijn damevleugel op instorten stond? Ja, dat snap ik inderdaad niet.

    In het vervolg had ik het wat overtuigender kunnen uitspelen, maar hij zag niet veel meer in tijdnood en ik had (nu wel) een goed plan.

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Bas, stuur me maar de partij (in PGN) dan kunnen we het allemaal zien. Ik ben wel nieuwsgierig!
    Niek

    BeantwoordenVerwijderen