roterende banner

maandag 22 januari 2024

Update eindspeltraining

Vanwege de griepgolf gaat mijn feestje vrijdag niet door. Ik kan dus vrijdag gewoon op de club zijn. Het is dus last minute deze aankondiging, maar voor de liefhebbers zal ik er vrijdag toch zijn om eindspelles te geven.
Forza enps!
Kees


Afgelopen vrijdag was de opkomst minder groot dan de eerste keer, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het enthousiasme van diegene die er wel bij waren. We hebben nog even opgehaald wat we de eerste les behandeld hebben, dat helpt om het beter te laten beklijven. De rand pionnen, de c en de f pion, de oppositie etc…
Daarna hebben gekeken naar herkenbare pionnen structuren en het mat potitieel met lichte en zware stukken.

Voor diegene die er niet bij waren is dame tegen toren iets om nog even te oefenen:


Vrijdag a.s. ben ik er helaas een avond niet. Er is ook geen vervanger. De week erop is er weer gewoon schaakles vanaf 19:00. Dan gaan we door met sterke tegen zwakke loper. De lessen gaan door zolang er voldoende enthousiaste leerlingen zijn.

Forza ENPS!
Kees

1 opmerking:

  1. Dank je voor de les, Kees! Ik had meteen je lessen in de praktijk moeten brengen, maar in tijdnood kwam toch nog alles goed (voor mij).

    P.S. 5-way tie in Wijk! Ze zijn vast oneven morgen. Wie belt Ron van Leeuwen om in te vallen?

    BeantwoordenVerwijderen