roterende banner

vrijdag 27 maart 2020

Online clubavond

UPDATE 29 maart

Nav. onderstaande post heeft Ardin op lichess een team aangemaakt voor ENPS leden https://lichess.org/team/enps 
Check it out en schrijf je alvast in! Details over hoe we de competitie verder gaan organiseren volgen nog





Zie mijn appjes met Ronald. Zouden we een clubavond thuis, vanachter de computer kunnen spelen? Wie heeft hier ideeën / ervaring mee? En goede zin om het op te pakken en te organiseren?

We horen het graag, ik meld me alvast aan voor de digitale speelavond!

Niek

10 opmerkingen:

  1. Heb net Maarten Leuw een e-mailtje verstuurd ,of hij een ideetje had ,kijken of er iets uitkomt .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of we kunnen het idee van Caïssa afkijken ;-) een online schaakcompetitie op Lichess

    http://www.caissa-amsterdam.nl/caissa-post/op-dinsdag-blijven-schaken-in-clubverband/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lichess is zeker een goeie site om dit te organiseren, daar kun je online een club/team oprichten en vanuit daar valt er van alles te organiseren. Er worden al zelfs blitz toernooien georganiseerd met clubteams! https://lichess.org/tournament/gCNMcdjG

    Als er genoeg animo is wil ik wel de club opzetten en dan kunnen we kijken wat we daar mee willen gaan doen. Blitz/rapid/lange partijen zijn allemaal mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier worden veel toernooien online aangemaakt. is fluitje van een cent. maak een gesloten toernooi, met wachtwoord. kies een aanvangstijdstip en speeltijd. de link met wachtwoord doorsturen naar de deelnemers (ja, ook ondergetekende) en klaar is Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed idee! krijg schaak-ontwennigsverschijnselen (koorts, keelpijn,hoesten,loopneus.)
    Ik ben voor 20 min. = ouwe mannentempo, zeer geschikt voor de slechtziende medemens (dat ben ik dus).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee, het lukt me alleen niet om me bij Lichess te registreren. Zowel via Firefox als via Chrome word ik niet geaccepteerd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gelukt, niet gezien dat ik de schuifjes onderin nog om moest zetten. Ik hou het er maar op dat het laat was gisteren en ik moe ben van 2 weken lockdown :-0

      Verwijderen
  7. De SGA competitie wordt dus als beeindigd beschouwd ,er vindt geen promotie /of degradatie plaats ,uitzondering is de Volewijckers ,die kampioen is geworden in 3E .Volgend seizoen nieuwe ronde ,nieuwe kansen .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tsja, ik weet het niet hoor. Het is net als voetballen zonder publiek. Verreweg het leukste is toch het lijfelijke gevecht zal ik maar zeggen...Ik zit nu in de 4de week thuiswerk, dat gaat op zich prima, maar je mist toch de contacten en het even bespreken van zaken met collega's. En natuurlijk geen concerten, geen schaken, een Italie trip die niet doorgaat, en voor de zekerheid ook maar ff geen contact met mijn zoons. Klein leed, ik weet het, mijn baan staat niet op de tocht en ik ben gezond. 18 oktober a.s. met pensioen...Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, mensen!

    BeantwoordenVerwijderen