roterende banner

maandag 25 juni 2018

Kroegloperstoernooi

De uitslagen staan op: https://mariked.home.xs4all.nl/, en de ENPSers daarop zijn:
2.   Manuel Bosboom   2397 Aran Köhler      2197  2297 12   2e prijs
5.   Tom Bottema      2161 Joyce Fongers    2025  2093 10.5 5e prijs
42.  Steve Michel     1934 Raf Tjong-Akiet  1697  1816 7.5 
48.  Bert Wijchgel    1889 Johan vd Maas    1656  1773 7    Ratingprijs 1780
73.  Ailko vd Veen    1714 Joep Sonnemans   1200  1457 6 
79.  Niek Verweij     1874 Martin Randt     1748  1811 6 
90.  B. van Beckhoven 1789 Robin Blenderman 1199  1494 4.5 
100. Dick de Graaff   1548 Gerard de Weerd  1200  1374 4 
107. Adrienne Cramer  1630 Maarten Roos     1434  1532 3 
Aran en Manuel nemen de 2e prijs in ontvangst
van organisator Ronald Post.
Twee ENPS-koppels bestrijden elkaar
in café Ome Jan (voorheen café Klein)

11 opmerkingen:

  1. Wat ???? Ik ben voortijdig ,totaal gesloopt door de alcohol weggegaan ( gestrompeld ,door de brievenbus naar binnen gekropen ) zie ik nu net dat Johan en ik de ratingprijs hebben binnengesleept ,nou ja geloofde mijn ogen niet !! We zullen het wel met nog 50 mensen moeten delen maar dat mag de pret niet drukken .Goed zo Johan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Bert, dat valt me toch een beetje tegen van je! Dat je van vier biertjes - die we ieder voor aanvang bij Ruis dronken - tegenwoordig gesloopt bent. Jíj had natuurlijk al gezien dat je in de eerste ronde tegen het all-star koppel Fongers/Bottema moest en dacht, ik bied die Bottema om half tien een paar biertjes aan dan maken Johan en ik nog enigszins kans op de ratingprijs. Want dat je van het bestaan van die prijs niet op de hoogte was, gelooft echt niemand, hoor!

    Ik, naïef als ik ben, dacht ook bij het vijfde biertje in Cafe Live niet, wat raar, die Indo geeft nooit iets weg en nu ineens 5 bier nog voor het toernooi zelfs maar begonnen is.

    Ik denk dat we het gedrag van Bert in de categorie handelen in aandelen met voorkennis moeten plaatsen. Niet alleen strafbaar maar ook moreel verwerpelijk, anyway dat laatste valt Bert natuurlijk niet te verwijten omdat hij helemaal niet weet wat dat is.

    Het plan van Bert leek te werken, Fongers had het al snel moeilijk tegen Johan van der Maas en ik kon tijdelijk niet dieper dan 2 ply rekenen maar Bert ook niet en zo werd die partij remise. Later blunderde Van der Maas en kon hij direct opgeven: 1,5-0,5 voor Fongers/Bottema, maar natuurlijk nog een hele goeie score voor Van der Maas/Wijchel.

    En dan die ratingprijs die jullie wonnen, Bert! Een beetje verdacht is die wel, vind je zelf ook niet? Jij speelt nooit met Johan, nu speel je een keer met Johan, jullie hebben een gemiddelde rating van 1773 (moet ik trouwens nog wel even uitzoeken, of de ratings die jullie opgegeven hebben wel kloppen en of jullie het gemiddelde wel goed hebben uitgerekend, ik denk het niet) en tsjakka, ineens uit het niets is er een ratingprijs voor koppels onder de 1780. Een ratingprijs voor koppels onder de 1774 was zeker te verdacht, vond je. Of vond Johan dat, Bert? Want jou zie er nog wel toe in staat eerlijk gezegd.

    Uiteindelijk werden Joyce en ik geholpen door jouw gestunt met bier bij mijn ontbijt. De tweede ronde verloor ik nog maar daarna kon ik de boel achterin dichthouden en deed de puntenmachine Fongers het nog beter dan verwacht met 7 uit 7! Ik snap het ook niet dat ze na haar 6 uit 7 van 2 jaar geleden nog met mij speelt, de enige verklaring is dat de andere topteams hebben zitten slapen en niet uitzoeken wie tijdens het Kroegloperstoernooi individueel voor de punten zorgt.

    Ja, ja Bert! Bedrieger bedrogen, boontje komt om zijn loontje, wie een kuil graaft voor een ander, sinds de komst van jou naar Nederland hebben we veel van dit soort spreekwoorden die allemaal van toepassing zijn. Ik kom snel weer een biertje bij je drinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meesterstukje Bottema ,ja een schaakmeester zul je wel nooit worden ,heb je mijn talent voor nodig ,ik zei nog zo tegen Johan "" De enige manier voor ons ,om een prijs te winnen ,is om de winnaars te beroven van die 300 euro,""Johan vond dat een geniaal plan ,mits we 10% van dat bedrag in de clubkas zouden storten ,tjonge jonge het is en blijft een boekhouder ,die van der Maas !Nou weet ik nog niet wat die ratingprijs is ,50 euro gedeeld door 5 ,is 10 euro ,gedeeld door 2 ,maakt toch 5 keiharde euro,s voor mij ,heb ik vandaag tenminste wat te eten ,anders moet ik weer naar de Voedselbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat? Raf en ik hebben samen 7,5 punten gescoord!
    Nou nou nou. Er is kennelijk iets mis gegaan. Eerst moesten wij 2 keer tegen hetzelfde team spelen (!), nu zijn wij van 2 punten kwijt. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hebben jullie tegen Wijchgel/Van der Maas gespeeld? En hebben zij de uitslag doorgegeven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig niet! Een uitslag was verkeerd doorgegeven maar het is inmiddels gefixt!

      Niek, kan je de uitslagen aanpassen en mijn naam en die van Raf BOVEN het berucht Wijchgel/van der Maas plaatsen? Alvast bedankt ;)

      Verwijderen
    2. Gefeliciteerd met je 5de plek trouwens Tom!

      Verwijderen
    3. Ho ho niet zo hoog van de Eiffeltoren blazen monsieur Michel ,jullie Frans/Surinaamse combinatie kan dan wel een luizig half puntje voor staan op ons ,WIJ HEBBEN EEN PRIJS !!!

      Verwijderen
    4. Gefeliciteerd Bert en Johann :) Jullie zijn de ENPS uitblinkers van dit toernooi ;), samen met Tom dus maar vooral Aran, die is tweede geworden, knappe prestatie! Waarom staat zij naam niet op jouw lijst Niek?

      Verwijderen
    5. Merci beaucoup ,ja Tom en Aran mogen best genoemd worden om je een indruk te geven ,van de sterkte Aran heeft elo 2196 en staat daarmee op plaats 25 van da ratinghouders ,ik moest met mijn armzalige elo van 1886 opboksen tegen 2 ,2200 elos en 3 2100 elos ,Natuurlijk is de prestatie van Joyce Fongers helemaal geweldig 7 uit 7

      Verwijderen
    6. Ik had het beste paard van stal over het hoofd gezien!!?!
      Maar hij is toegevoegd, oud-kampioen Aran

      Verwijderen