roterende banner

zaterdag 31 december 2011

Interne competitie ronde 1

Dankzij het doorzettingsvermogen van Theo Bakker is de 2e helft van de interne competitie al begonnen in het oude jaar. Nieuwe ronde, nieuwe prijzen, maar de belangstelling was beperkt met 7 mensen. Oneven dus en dezelfde Theo offerde zich sympathiek op en legde zich toe op het begrijpen van het indelingsprogramma, hetgeen niet goed lukte. Arnaud kwam zijn voorlopige afscheid vieren met veel soesjes. Jammer dat hij ons verlaat, maar het goede nieuws is dat hij stopt met pokeren en zich op schaken toe gaat leggen en dat hij over een jaar in Amsterdam terug komt. Arnaud won met zwart van Leo en ik heb niet veel gekeken, maar ik hoorde Leo zeggen dat hij onder druk de verkeerde zet had gedaan. Ondertussen kwam Ronald Post nog kijken of de zaal groot genoeg was voor het jubileumfeest en de verwachte 50 man (paste net geloof ik). Ik moest met zwart tegen Duck en ik vond het niet makkelijk een goede strategie tegen zijn wat gedrongen opzet met pionnen op c3, d4, e3 en f4 te vinden. Pas in het paardeneindspel kwam ik iets beter te staan en wist ik als eerste een dame te halen (0-1). De langste partij was Albert-Dick. Op het eind stond Dick met een dame+toren tegen twee torens gewonnen en hij wist Albert ook mat te zetten. Dick is in vorm en heeft dit seizoen al meer gewonnen dan de vorige twee bij elkaar. Samengevat de uitslagen:

Leo-Arnaud 0-1
Albert-Dick 0-1
Duck-Pieter 0-1
Theo B een bye vanwege oneven.

Pieter Oldenhove

2 opmerkingen: