roterende banner

zaterdag 26 februari 2011

Interne competitie ronde 8

Uitslagen
Stand
Kruistabel
Spelersgeschiedenis (alle uitslagen)
Het PK is nog in volle gang. Toch was er net als vorige week een toernooispeler bij ons: Theo Bakkers tegenstandster had afgebeld. Gelukkig werd Theo niet ook nog bij ons uitgeloot. Die pech had helaas kandidaat-lid Ruud.

De krankzinnigste partij van de avond was die tussen Duck en Arjan. Volgens de toeschouwers had het allemaal niets met schaken te maken. Scrabble misschien? Vier op een rij?
Uiteindelijk heeft degene die het meest zijn best deed om te verliezen, gewonnen. Of eh...

Vroeger speelden Mark en ik altijd de versnelde draak, zowel met zwart als met wit. Hij week al steeds eerder af in onze
laatste partijen, maar deze keer (zet 2) werd het niet eens meer een draak. Resultaat: Hij stond tot zijn onbezonnen twaalfde zet goed, had druk, maar verloor toen direct een pion. Daarna kon hij het evenwicht niet meer herstellen.

Theo Hendriks gaf tegen Har al vroeg een stuk weg (Da4 schaak Pc6, d5), ware het niet dat zijn andere paard te hulp kon schieten om die lelijke witte dame te verjagen. Theo was er twee uur later nog zo van ondersteboven dat hij in een
voordelige stelling Har wel een remise gunde.

Volgende week spelen we gewoon ronde 9, (dus GEEN rapid, en NIET bij Quibus), met dan hopelijk al onze PK-gangers er weer bij.

Bas Jonkers

4 opmerkingen:

  1. Schaken en poker

    Ik wil mijn verliespartij tegen Bas toch voorzien van een positief kantje. Redelijk teleurgesteld ging ik vroeg naar huis om dan maar een pokertournooitje te starten... ik kreeg voor het eerst in mijn actieve pokerloopbaan een royal flush en werd bovendien tweede in een 3500 garanteed met overlay (809.81 dollar). Blijft vervelend verliezen met schaken, maar dit maakte het een beetje goed ;-)

    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geld maakt niet gelukkig

    dacht ik.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een royal flush wel toch?

    Arnaud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zozo Mark,
    Nu alleen nog af en toe iets uitgeven en je bent de koning te rijk! Doe maar een biertje.

    BeantwoordenVerwijderen