roterende banner

maandag 20 april 2009

ALS

Ik wil nog even terug komen op het mooie resultaat van het derde. We zijn tweede geworden, dat is reden tot vrolijkheid en tevredenheid, maar toch knaagt er nog iets. Want in de wereld van ALS waren we kampioen geworden. Het scheelde namelijk maar een haartje, ik doel met name op de wedstrijd tegen Nieuwendam 3. Als we die niet nipt verloren maar gewonnen hadden waren wij nr 1 en zij nr 2.

Het had niet veel gescheeld, let op: ALS Marco Wielemaker zijn van A tot Z superieure stelling had gewonnen was het niet onterecht remise geworden. ALS Chiel en Johan geen offday hadden gehad was er misschien meer dan een razendsnelle 0 uit 2 op hun borden gekomen. ALS Albert mij had gevraagd of hij remise aan mocht bieden dan had ik "Nee!" gezegd. ALS Peter Kersten geen personeelsuitje had gehad had ik hem, als een van mijn sterkste spelers, kunnen opstellen. ALS Jan en Arjan niet bijna het hele seizoen in Barcalona hadden gewoond dan hadden ze ons team heel wat sterker gemaakt; tegen Nieuwendam, maar ook in de andere wedstrijden...
...en dan waren wij dus kampioen & gepromoveerd.

Maar het is niet zo gegaan. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat we soms natuurlijk ook geluk hebben gehad. Afijn, tweede, al met al een geweldig resultaat! De spelers die de mooiste scores hadden waren dit seizoen:

Sanne Visser (4 uit 5)
Marco Wielemaker (4 uit 6)
Martin Rekelhof (3,5 uit 5)
Chiel Reemer (3,5 uit 6)

En Jan en Arjan speelden samen nog wel 4 wedstrijden, die ons ook 4 hele (eentje reglementair) punten opleverden.

Niek

2 opmerkingen:

  1. Die avond tegen Nieuwendam heeft ook in mijn hoofd rondgespookt de laatste dagen. Vooral de razendsnel uitgestoken hand van Albert en mijn eigen naïeve partij zijn me bij gebleven. Trouwens ook de vreemde lichtverschijnselen die ik in de lucht zag terwijl ik buiten een sigaret rookte. Was het een UFO? Of toch supergrover?
    Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het derde team rocks!

    BeantwoordenVerwijderen