roterende banner

zaterdag 16 september 2017

Interne competitie 15 sept 2017

Partijen ronde 3     /     Stand na ronde 3     /     Kruistabel

Kees - Eric
Mijn openingskennis is beperkt. Voor mij een reden om het rustig aan te doen in de opening. Het voordeel is dat het mij niet zoveel uit maakt of ik zwart of wit heb, het nadeel is dat ik nooit met voordeel uit de opening kom. Volgens Eric maakt mijn aanpak in hem los dat hij agressief uit de startblokken komt. Hij vond ook dat ik niet zo goed uit de opening kwam. Ik dacht dat het wel mee viel. Nu heb ik inderdaad geen groot openingsvoordeel met wit behaald, maar nergens ga ik in de min, dus het viel allemaal wel mee. Overigens is 10... f5 strategisch gezien niet zo’n sterke zet, het geeft meteen voordeel voor wit. Na 11 ... d5 is het makkelijk spelen voor wit en gaat het snel de goede kant op.....
kijk zelf maar:

(Kees Bakker)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten