roterende banner

zondag 14 oktober 2012

De hamer uit Heerhugowaard

Ik heb met de kracht van nieuw lid Peter Hoekstra uit het Noord-Hollandse Heerhugowaard kennis mogen maken. We speelden een goede en interessante partij, de moeite van het naspelen waard, de partij staat onderaan dit stukje. Hier een cruciaal moment:
Niek Verweij - Peter Hoekstra, wit aan zet
Een lekkere dynamische stelling waarin ik helaas wel een fout maak. Peter heeft zojuist 22. ... g6 gespeeld en valt het paard aan. Ik berekende een geforceerde variant na Ph6, ik zag dat ik een kwaliteit ging geven op f4 en er een ging winnen op f7. Ik overzag echter dat ik op e2 een tweede kwaliteit zou verliezen: 23. Ph6 Lxf4 24. Txf4 Pxf4 25. Pf7+ Txf7 26. Lxf7 Pe2+ Peter kwam hierna niet meer in gevaar. Als ik 26. ... Pe2+ had gezien had ik misschien het goede 23. Peg3 en 24. Pxh4 gespeeld, en dan is de strijd nog volop gaande.  Niek

2 opmerkingen:

  1. Vandaag hebben een viertal ENPS-ers aan de 1e ronde van de Kattenburger open meegedaan. Dit is een toernooi waarbij eens per maand op zondagmiddag wordt gespeeld. Met 80 deelnemers en een Zwitsers systeem moest de 40 sterksten tegen de qua rating 40 minderen. Bijna iedereen van de hogere rating won, waaronder Ben de Leur, Steve Michel en ik. Tony speelde tegen Roel van Duijn en verloor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb vorige week gemerkt dat Peter erg goed is. Volgens Kees was ik uit vorm, maar hij speelde toen ook al erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen