roterende banner

dinsdag 7 februari 2006

ENPS 3 wint met grote cijfers

Het derde heeft gisteren ruim gewonnen van Amstel en Gein 1 en blijft daarmee in de top van onze poule meedraaien. Het werd 6,5-1,5 zodat we minstens onze tweede plek in de poule handhaven. Misschien komen we nog hoger, maar dat is afhankelijk van de andere uitslagen (die ik nog niet ken). We hebben nog drie ronden te gaan, waarin we de op Elo sterkste tegenstanders (TOZ, SBHA, Almere 4) nog tegenkomen. Het wordt vanaf nu dus echt hard tegen hard!

Speciale dank gaat uit naar Peter Kersten, met 4 uit 4 doet ie het namelijk helemaal niet zo slecht dit seizoen.
Marco       0
Ronald 1
Klaas 1
Peter 1
Bas 0,5
George 1
Sanne 1
Jan 1

Ronald leverde weer een knap stukje werk af. Hij speelde met zwart tegen Trautwein die in het diagram hiernaast zojuist 14. Lxe5 heeft gespeeld. Hoe haalde Ronald vernietigend uit?

Trautwein - Ronald Post


Het antwoord, de partij en de analyse vind je hier.

Ik heb overigens ook nog een leuk contact met Kees gehad. Ik heb namelijk Skype geinstalleerd, daarmee kan je via je computer gratis de hele wereld over bellen, en als je een webcam hebt wordt het helemaal feest: je hebt dan een gratis beeldtelefoon. Zodoende heeft Kees mij zijn appartement in Chicago laten zien, real time, hij in de middag, ik in de avond, prachtig. Kees kondigde aan dat hij een weekje naar nederland komt en dat hij weer voor ENPS-extern gaat invallen. Ik kijk er naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten